מלחמת הסייבר: בישראל נערכים למתקפה משמעותית מצד איראן

פריצת אתרי האינטרנט הישראליים לא הייתה צעד בעל משמעות, ובי-ם צופים כי טהראן תגיב באופן נרחב לפגיעה בנמל - וכבר מתכננים את התגובה שכנגד. המסר הוא שישראל לא תשתוק על פעולת סייבר נגדה

זמן צפייה: 07:18

בישראל נערכים למתקפה משמעותית מצד איראן - בתגובה לפגיעה בנמל האיראני, שיוחסה על פי דיווחים לישראל. בנוסף מתכננים כבר את תגובת הנגד לתקיפה מעין זו, כשהמסר הוא שישראל לא תשתוק על פעולת סייבר איראנית נגדה.

המתקפה שבוצעה אתמול על אתרי אינטרנט ישראליים לא הייתה משמעותית, וככל הנראה מקורה לא באיראן. כזכור, אתרי אינטרנט ישראליים רבים נפרצו, והושתל בהם סרטון המכיל מסרים המאיימים על ישראל. בין היתר נראות בסרטון ערים בישראל תחת מתקפה, עם הכיתוב "תהיו מוכנים להפתעה גדולה" ו"הרס של ישראל התחיל לפני זמן רב".

עוד בחדשות 13:

מתקפת סייבר על אתרי אינטרנט ישראליים: "תתכוננו להפתעה"

רה"מ ענה לחמינאי: מי שמאיים בסכנת השמדה – שם עצמו בסכנה דומה

חמינאי: "ישראל היא גידול סרטני בלב המזרח התיכון"

ספינה איראנית יורה
ספינה איראנית | צילום: רויטרס

בין האתרים שנפרצו היו אתרי הכינרת, מצפה רמון, נעמ"ת, רשת קופיקס, מסעדת זוזוברה ועוד. ממערך הסייבר הלאומי נמסר כי הנושא מטופל על ידי המערך. "אנו ממליצים לגולשים להימנע מלחיצה על קישורים במידה שגולשים לאתר שהושחת", נמסר.

מאוחר יותר עדכן מערך הסייבר הלאומי מעדכן כי מחקירה ראשונית של האירוע מדובר בפגיעה שטחית באתרי אינטרנט של גופים פרטיים בישראל שנעשתה באמצעות חברת אחסון אחת המארחת את אותם אתרים.

מתקפת סייבר על אתרים ישראליים
מתקפת סייבר על אתרים ישראליים | צילום: חדשות 13

המתיחות בין ישראל לאיראן באה לידי ביטוי גם בדברי המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, שהצהיר מוקדם יותר היום כי "ישראל היא גידול סרטני בלב המזרח התיכון". "הכיבוש הציוני הוא טרגדיה", תקף חמינאי. "מדובר בפשע נגד האנושות הגדול ביותר שנעשה בשנים האחרונות. אולם, חזית ההתנגדות הולכת ומתחזקת, בעוד הצבא הציוני נאלץ לסגת מפני לבנון ועזה. המשטר של הציונים עוד יושמד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום לדבריו והצהיר: "אנחנו חוזרים ואומרים - מי שמאיים על ישראל בסכנת השמדה שם עצמו בסכנה דומה".