32 שנים להיווסדות הג'יהאד האסלאמי: "נמשיך להגן על עמנו"

הזרוע הצבאית של הארגון פרסמה הודעה לציון יום השנה להקמתו, והכריזה כי "ירושלים תישאר בירת פלסטין, ושחרור האסירים בראש סדר העדיפויות שלנו". עוד הצהירה: "נמשיך להתנגד לכיבוש הציוני"

פעילי ג'יהאד איסלאמי | צילום: רויטרס

הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני מציין היום (שבת) 32 שנים להיווסדות הארגון בטקס שנערך בעזה. סראיא אל-קדס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, פרסמה הודעה לרגל יום השנה, ובה הצהירה כי: "ירושלים תישאר בירת פלסטין, שחרור האסירים בראש סדר העדיפויות שלנו. נמשיך להתנגד לאויב הציוני ולצבור את כוחנו בכל הדרכים הצבאיות - בכדי להיות מסוגלים להגן על עמנו".

"אנו מציינים קרב נצחי ואבן דרך בתולדות הסכסוך עם הכובש - קרב שג׳אעיה, שסימן את שיא הפעולה הג'יהאדיסטית של התנועה", נכתב בהודעה. "בכל שנה מחדשת התנועה את מצעדה המציין עשרות שנים, בהן התמודדה עם אתגרים מורכבים וניסיונות קפדניים של האויב הציוני הפושע לדכא אותה ולהכשיל את התפתחותה. זאת בשל חוסר היציבות של האויב. האויב לא חוסך באמצעים, בין אם בהתנקשויות בהנהגת המנגנון הצבאי ובין אם במעצרים, אך כל הנסיונות הללו לא צלחו".

עוד בחדשות 13:

שני שיגורים זוהו מרצועת עזה; אין נפילות בשטח ישראל

מטען התפוצץ ליד עמדה צבאית באזור חברון; אין נפגעים

אלפי פלסטינים הפגינו בגבול הרצועה; אחד נהרג

Whatsapp Image 2019 10 05 At 1
עצרת בעזה לציון 32 שנים לג'יהאד האסלאמי

עוד נכתב כי "התנועה עמדה נגד תוכניות החיסול הציוניות של הסוגיה הפלסטינית, והתמודדה איתן בכל הכוח למרות כל המכות שמהן נפגעה. המכה הקשה ביותר הייתה ההתנקשות במזכ"ל המייסד של התנועה, ד"ר פתחי א-שקאקי, אז האויב האמין שהביא לסיום התנועה לנצח, אבל הייתה נחישות רבה אף יותר להמשיך לפעול לשחרור פלסטין".

מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד א-נחאלה, אמר במהלך נאום כי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, פלוגות אל-קודס, וכל כוח ההתנגדות בעזה מוכנים ביחד להיאבק בכל פעולה נגד עזה.

פעילי ג'יהאד איסלאמי
פעילי ג'יהאד איסלאמי | צילום: רויטרס

בתוך כך, אתמול נורו שתי רקטות לעבר שטח ישראל - אך נחתו בשטח רצועת עזה. ביישוב במועצה האזורית אשכול הופעלה אזעקת "צבע אדום".

מדוברות המועצה האזורית אשכול נמסר הלילה כי "התרעת צבע אדום הופעלה ביישוב במועצה - אין נפילות ביישוב. ככל הנראה נפילה בשטח הרצועה".

מסתמן כי הירי התבצע על ידי ארגון קטן יחסית ברצועה, ולא על ידי חמאס או הג'יהאד האסלאמי. עם זאת, כלי התקשורת בעזה מדווחים כי חמאס כבר החל לפנות עמדות ברצועה, מחשש לתגובת צה"ל אפשרית במהלך הלילה.