עימות בין מג"ב למתפרעים במזרח י-ם: "16 פלס' נפצעו" • תיעוד

מהמשטרה נמסר כי הלוחמים הגיעו לעיסאוויה כדי להפסיק את ידויי האבנים בכבישים האזרחיים שעוברים בסמוך. הכוחות התעמתו עם הפלסטינים, שהשליכו רימוני גז ובקבוקי תבערה. שני חשודים נעצרו

זמן צפייה: 00:30

עימותים קשים נרשמו הלילה (ראשון) בעיסאוויה שבמזרח ירושלים בין לוחמי משמר הגבול לעשרות פלסטינים שהשליכו רימוני גז בקבוקי תבערה ואבנים ותקפו את הכוחות במהלך פעילות במקום. לפי דיווחים פלסטינים, 16 מהמתפרעים נפצעו. המשטרה אמרה לחדשות 13 כי הפעילות נועדה להפסיק את ידויי האבנים בכבישים האזרחיים שעוברים בסמוך, כמו כביש מעלה אדומים. שני חשודים נעצרו באירוע.

"במהלך שעות הלילה, החלו קומץ של פעילים ותושבי המקום להתגודד ולהפריע לפעילותם של השוטרים תוך יצירת פרובוקציה מכוונת במטרה להתסיס את המתיחות", נמסר מהמשטרה. "במהלך מעצרו של אחד מהם ע"י השוטרים, התפתחה במקום הפרת סדר קשה נגד השוטרים שכללה תקיפה אלימה והשלכת בקבוקי תבערה ואבנים לעברם. כתוצאה מכך נפצע שוטר מפגיעת אבן בראשו, והוא פונה לקבלת טיפול רפואי".

עימותים בעיסאוויה
עימותים בעיסאוויה

"נציין כי במהלך סוף השבוע, הושלכו לעבר כוחות המשטרה בכפר 24 בקבוקי תבערה, אבנים וזיקוקים, שגרמו לפציעתה של אישה תושבת המקום שפונתה במצב קשה לבית החולים וכן נעצרו 5 חשודים בגין אירועים אלו", הוסיפה המשטרה. "בנוסף, כתוצאה מכך נגרם נזק לרכבי התושבים".

לפני כחודש תושב מזרח ירושלים ניסה לדרוס מסתערבים לוחמי מג"ב במחנה הפליטים אל-אמערי הסמוך לרמאללה. הוא נסע לעברם במהירות, והתנגש בעוצמה ברכב הממוגן של הכוח. בשלב הזה הם זיהו שהוא אחוז בסכין, ירו לעברו, פצעו אותו קשה והוא לבית החולים שערי צדק. לא היו נפגעים מצד לוחמי מג"ב.

עימותים בעיסאוויה
עימותים בעיסאוויה

בטרם ניסיון הדריסה עצרו הלוחמים שני בני אדם בחשד שהשתייכו לארגון טרור וכן מעורבות בפעילות טרור. לאחר האירוע התפתחו במקום הפרות סדר קשות, שכללו יידוי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה לעבר כוח צה"ל שהשיב באמצעים לפיזור הפגנות.