כוננות ביום השנה לחיסול בכיר הג׳יהאד: נפרסו סוללות כיפת ברזל

צה"ל פרס סוללות בדרום בשל הערכה לפיה פעילי ארגון הטרור יציינו את מותו של אבו אל-עטא, שישראל חיסלה במסגרת מבצע "חגורה שחורה", באמצעות ירי רקטות • ברשות נערך טקס אשכבה לסאיב עריקאת

זמן צפייה: 01:22

הותר לפרסום: צה"ל פרס סוללות כיפת ברזל בדרום בשל ההערכה כי ייתכן ופעילי ג׳יהאד אסלאמי יציינו ביממה הקרובה באמצעות ירי רקטות, שנה לחיסולו של אבו אל-עטא, הבכיר בארגון הטרור שחוסל לפני שנה במבצע "חגורה שחורה" ברצועת עזה.

במקביל, ברשות הפלסטינית ערכו טקס אשכבה לבכיר סאיב עריקאת במוקאטעה ברמאללה בהשתתפות יו"ר הרשות אבו מאזן. עריקאת מת אתמול מקורונה בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, שם אושפז לאחר שחלה הידרדרות במצבו. עריקאת, בן 65 במותו, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. אבו מאזן הכריז על שלושה ימי אבל.

טקס האשכבה של סאיב עריקאת ברמאללה | צילום: רויטרס

בהודעת אבו מאזן נכתב: "מותו של האח והחבר, הלוחם הגדול סאיב עריקאת הוא בבחינת אבידה גדולה לפלסטין ולעמנו. אנו חשים צער עמוק על לכתו, בייחוד לאור הנסיבות הקשות בה מצויה הסוגיה הפלסטינית היום. פלסטין איבדה היום את המנהיג הלאומי ואת הלוחם הגדול, שהיה לו תפקיד רב בהנפת דגל פלסטין והגנה על זכויות עמנו". ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה ספד לעריקאת: "זוהי אבדה גדולה לעם הפלסטיני. לסאאב עריקאת היה תפקיד חשוב בהגנה על הסוגיה הפלסטינית בזירה הבין-לאומית".

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר: "עריקאת הלך לעולמו ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים. הוא היה מושתל ריאה שנדבק בקורונה, טופל בביתו ביריחו והגיע במצב קשה שחייב הנשמה מיידית וטיפולי החייאה. במהלך תקופת אשפוזו, זכה לטיפול אינטנסיבי שכלל חיבור למכונת לב ריאות וטיפולים תרופתיים ע"י מיטב מומחי הדסה. לצערנו, מצבו לא השתפר ונותר קריטי, ובתמונה של אי ספיקה רב מערכתית הוא הלך לעולמו".

הדגל מורד לחצי התורן ברשות הפלסטינית אחרי מותו של סאיב עריקאת | צילום: רויטרס