"יירטה את כל האיומים": סדרת ניסויים מוצלחת בכיפת ברזל • צפו

במהלך הבדיקות, שבוצעו עשור לאחר ניסוי היירוט המוצלח הראשון, נבחנו יכולות מערכת משודרגת, בכמה תרחישים. "תאפשר לחיל האוויר להתמודד הרבה יותר טוב עם האיומים הצפויים בזירה"

זמן צפייה: 02:14

משרד הביטחון השלים היום (ראשון) סדרת ניסויים מוצלחת במערכת משודרגת של כיפת ברזל. על פי מנהלת "חומה" מהמנהל למחקר ופיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית, נבחנו יכולות המערכת בכמה תרחישים שונים המדמים איומים עתידיים.

הניסויים, שבוצעו בדרום הארץ בהובלת חברת רפאל, התקיימו עשר נים לאחר ניסוי היירוט הראשון של מערכת כיפת ברזל, והם מהווים אבן דרך חשובה ביכולת המבצעים של ישראל להגן על עצמה, כנגד איומים קיימים ועתידיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מאמצע 2020: ניסויים במערכת יירוט טילים מבוססת לייזר • תיעוד

"במקום הפרות סדר – גידול תותים": הצצה למציאות החדשה ברצועה

כאלף שיגורים מעזה, 54 מטרות הותקפו בסוריה: צה"ל מסכם את 2019

מערכת כיפת ברזל
מערכת כיפת ברזל | צילום: דובר צה''ל

ראש מנהלת "חומה" במשרד הביטחון, משה פתאל, מסר: "סדרת הניסויים המוצלחת שהשלמנו במערכת כיפת ברזל, בוצעה עשר שנים בדיוק לאחר ניסוי היירוט הראשון במערכת. לאורך העשור האחרון ביצענו עשרות יירוטים במסגרת ניסויים ויותר מאלפיים יירוטים מבצעיים. המערכת שנבדקה בסדרת הניסויים הנוכחית היא מערכת משודרגת ומשופרת בהשוואה למערכת המבצעית היום. כשנמסור אותה לצה"ל היא תאפשר לחיל האוויר להתמודד הרבה יותר טוב עם האיומים  הצפויים בזירה".

סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת הגנה אווירית בחברת רפאל, פיני יונגמן, אמר: "סיימנו את סדרת הניסויים במאה אחוזי הצלחה. המערכת יירטה את כל האיומים, ששוגרו לעבר האזורים שהגנו עליהם במסגרת הניסוי. היום אפשר לומר שמדינת ישראל מוגנת יותר, מעבר למה שמערכת כיפת ברזל יכלה לספק לפני סדרת הניסויים שהשלמנו זה עתה".

מערכת כיפת ברזל
מערכת כיפת ברזל | צילום: דובר צה''ל

עד היום, כיפת ברזל ביצעה יותר מ-2,400 יירוטים מבצעיים מוצלחים. המערכת היא מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב שכבתי, המבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: מערכת כיפת ברזל, מערכת שרביט קסמים, מערכת "חץ 2" ו"חץ 3".