האיום האיראני: משמרות המהפכה מנסות לקרב טילי שיוט לישראל

מרגע שפגעו הטילים האיראניים במתקני הנפט של סעודיה היה ברור כי ההתפשטות האיראנית והתעוזה שלה נמצאות במקום חדש, איום הטילים המדוייקים - אמיתי, אך עדיין אין להם טווח פגיעה בישראל

זמן צפייה: 04:33

האיום האיראני: מרגע שפגעו הטילים האיראניים במתקני הנפט של סעודיה היה ברור כי נפל דבר במזרח התיכון - מעכשיו, ההתפשטות האיראנית והתעוזה שלה נמצאות במקום חדש. לארסנל של הרפובליקה האסלאמית נוסף כלי חדש - טילי השיוט.

האיום הוא אמיתי - לאיראן מגוון של טילים בליסטיים שיכולים להגיע לישראל, לעומת זאת, חרף אזהרותיו של ראש הממשלה נתניהו, לטילי השיוט שלהם אין עדיין טווח פגיעה בישראל. כדי לעשות זאת האיראנים צריכים להזיז את הטילים מערבה, לעיראק. עם זאת, פעולה כזו תאפשר לישראל לסכל את המהלך, תרחיש שעליו דיבר הרמטכ"ל אביב כוכבי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

טראמפ הכריז: חיסלנו גם את סגנו של מנהיג דאע"ש

אירוע חריג בדרום: מטוסי קרב של צה"ל יירטו מל"ט בשמי עזה

הפלונטר הפוליטי ותוכנית השלום: יועצו של טראמפ בריאיון בלעדי

שיגור טיל באיראן
שיגור טיל באיראן | צילום: רויטרס

אך עדיין, איראן מנסה לקרב טילים מדויקים לעבר ישראל, ויש כבר יותר מ-100 אלף טילים שפרוסים בלבנון ומסוגלים לפגוע בכל נקודה בארץ. על כן, ישראל חייבת להניח שעל כל פעולה שלנו - תבוא תגובה.

איראן משדרגת את היכולות הצבאיות של תימן ועיראק - כחלק מהמאבק בישראל \ פרשנות

איראן השקיעה שנים בקבלניות המשנה שלה, תימן ועיראק, ועכשיו היא נכנסת לכוננות. האיראנים ראו שהם יכולים לעבור שלב, בעקבות חוסר התגובה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על תקיפת מתקני הנפט בסעודיה.

כעת, יש כוח חדש עם כוונה אחרת ורצון אחר - מפקד הטכנולוגיה האווירית במשמרות המהפכה, אמיר עלי זאדה, ומפקד המשמרות קאסם סולימאני, משדרגים את היכולות של המיליציות שבהן הם תומכים, כדי להביא את איום טילי השיוט לישראל. ככל שגובר הלחץ מבחינה כלכלית, נראה את שני האנשים האלה עובדים יותר עם המיליציות.

סול

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה קאסם סולימאני
מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה קאסם סולימאני | צילום: החדשות 13

גנץ: בטיפול באיומים ביטחוניים צריך פחות דיבורים ויותר מעשים

היום התייחס יו"ר כחול לבן בני גנץ, בנאום בירושלים בפני חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית לאתגרים הביטחוניים שעל הפרק ואמר כי "אנו נמצאים תחת איומים אמיתיים, בראש ובראשונה מצד איראן שממשיכה לאיים על האזור ולפתח נשק גרעיני, וכן לבסס כוחות בסוריה".

אמירות גנץ מצטרפות לאלו של ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל שהזהירו שוב מפני האיום האיראני. "רואים מה איראן עושה במזרח התיכון וזה מחייב החלטות קשות", אמר נתניהו בתחילת השבוע. כזכור, בשבוע שעבר כוכבי גם התייחס לנושא ואמר כי "המצב באזור מתוח ושברירי - עלול להידרדר לעימות".