הספינה שהותקפה במפרץ – נפגעה ממוקשים שהודבקו עליה

בניגוד להערכות הראשונות, ממצאים מספינת המשא מעלים כי באחד הנמלים הוצמדו לה מטעני "עלוקה". בישראל משוכנעים שחיל הים של משמרות המהפכה עומד מאחורי המעשה - ובוחנים אפשרויות תגובה

זמן צפייה: 04:33

מבדיקת הממצאים בספינה שהותקפה במפרץ עומאן עולה כי כלי השיט נפגע ממוקשים ימיים, ולא מטילים כפי שהעריכו בהתחלה גורמים בישראל - כך פורסם הערב (ראשון) בחדשות 13. יש לציין כי עדיין לא ברור באיזה נמל הודבקו מטעני ה"עלוקה" לגוף אוניית המשא. בינתיים, בישראל משוכנעים שחיל הים של משמרות המהפכה עומד מאחורי הפיגוע ובוחנים את אפשרויות התגובה.

כאמור, בסוף השבוע פורסם כי בישראל מעריכים שאיראן שיגרה שני טילים לעבר ספינת המשא השייכת לאיש העסקים הישראלי אברהם (רמי) אונגר. ההערכות תואמות דברים שאמר בכיר אמריקני לסוכנות הידיעות "רויטרס" ערב לפני כן, לפיהם לא מדובר באירוע שקרה מתחת פני הים, כלומר מיקוש, אלא מעליו, כלומר בסבירות גבוהה ירי.

הספינה חזרה לנמל דובאי לתיקונים, וצוות ישראלי צפוי להגיע כדי להשתתף בחקירת הפיגוע, בעיקר באיסוף ממצאים פורנזיים מהזירה. גם צוות אמריקני צפוי להשתתף בחקירה. לפני כן העריך גם שר הביטחון בני גנץ בריאיון ב"כאן" כי "על סמך המיקום וההקשר – האיראנים הם שעומדים מאחורי הפיגוע".

זוהי עליית מדרגה כיוון שמדובר במה שנראה כפיגוע איראני נגד מטרה אזרחית לחלוטין, ללא שיוך צבאי או בטחוני למדינת ישראל. לא ברור אם מדובר באיתות איראני או בפתיחת חזית חדשה. בשלב זה אין בכוונת ישראל להגיב, אבל יש כוונה למנף את האירוע מול ממשל ביידן, כדי להבהיר מי הצד שמעורר בעיות באיזור.