דיווח: הפיצוץ במתקן הגרעין בנתאנז נגרם ממטען שהוטמן במקום

תוכנית הגרעין של איראן ספגה נזק משמעותי, בעקבות פיצוץ דרמטי שאירע במתקן העשרת אורניום. באיראן לא מייחסים את הפיצוץ לישראל. זהו הנזק החמור ביותר שנגרם במקום מאז וירוס סטקסנט

זמן צפייה: 01:27

הפיצוץ הדרמטי שאירע היום (חמישי) במתקן העשרת אורניום בנתאנז, נגרם בעקבות מטען חבלה שהונח במקום - כך דיווח ה"ניו יורק טיימס" מפי גורם מודיעיני מזרח תיכוני, שאמר שבשל הפיצוץ נהרס החלק במתקן שנמצא מעל הקרקע.

המתקן בנתאנז הוא המתקן המרכזי שבו מייצרת איראן חומר בקיע, כך שכעת, בעקבות הפיצוץ, תוכנית הגרעין של טהראן ספגה היום נזק משמעותי. באיראן אישרו את הפיצוץ - ולא ייחסו אותו לישראל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו נטש את קבינט הקורונה: "ההתנהלות הזו תוביל למקום אחד"

"דברים שחלמנו לעשות": צה"ל הציג את יחידת הרחפנים החדשה

בולטון בריאיון לחדשות 13: "מעדיף נשיא שמחובר יותר למציאות"

View Of Water Nuclear Reactor At Arak
הכור הגרעיני באיראן, ''אראק'' | צילום: רויטרס

צילומים שפורסמו מתוך המתקן חשפו כי הנזק הכבד שנגרם, אירע בדיוק בחלק שבו פותחו הצנטריפוגות המתקדמות יותר, הצנטריפוגות שמדאיגות את ישראל, משום שהן מאפשרות להעשיר אורניום במהירות גבוהה.

הפגיעה היום היא החמורה ביותר בתוכנית הגרעין של איראן מאז וירוס התולעת "סטקסנט", אשר הוחדר אל הצנטריפוגות ופגע בהן. באיראן, כאמור, לא מייחסים את הפיצוץ לישראל. בתוך כך, ב-BBC דווח כי ארגון קטן לקח אחראיות על האירוע.

הכור הגרעיני בבושהר
הכור הגרעיני בבושהר | צילום: רויטרס

בשבוע האחרון דווח על שורה של תקלות מסתוריות במתקנים באיראן. הפיצוצים התרחשו בעיקר במתקנים אזרחיים שאין בהם שום עניין לשירותי המודיעין. אולם הבוקר, הפיצוץ קרה דווקא במתקן שבו תכננה איראן, כנראה, לייצר בעתיד גם חומר בקיע לפצצה.

כזכור, בשבוע שעבר נשמע פיצוץ גדול סמוך לבסיס צבאי הממוקם ממזרח לטהראן. בתמונות ובסרטונים שהועלו לרשתות החברתיות ניתן היה לראות את השמיים מוארים באופן חריג. דובר משרד ההגנה האיראני טען כי מדובר בפיצוץ מיכל גז וכי האירוע נחקר. על פי דיווחים, הבסיס הסמוך למקום שבו אירע הפיצוץ משמש, בין היתר, לאתר לפיתוח נשק וכן מתקן גרעין.