אבי קצין המודיעין שמת בכלא: הילד לנו נרצח, רוצחים גם את שמו

אביו של איש הקבע שנכלא בגין עבירות ביטחוניות חמורות ונמצא מת בתאו ספד לו באזכרתו, חודש לאחר מותו: "כבר לא כאן לתת הסברים לעקבות הלא אופייניים שהשאיר - נדרס ללא רחמים ע"י המערכת"

זמן צפייה: 02:11

אביו של קצין המודיעין שמת בכלא תקף היום (שישי) את צה"ל ואמר כי "הילד שלנו נרצח, גם אם לא באופן ישיר, וכעת מדי פעם רוצחים גם את שמו הטוב בכל מיני הדלפות מגמתיות כאשר דבר לא הוכח במשפט". את הדברים אמר באזכרת בנו, 30 יום לאחר מותו. איש המודיעין, כזכור, נכלא בגין עבירות ביטחוניות חמורות.

"אנחנו מאוכזבים על הניתוק לפני מותו ועל המשך ההתנערות ממנו כאיש צבא גם לאחר מותו", אמר האבא. "הוא כבר לא כאן על מנת לתת הסברים אמינים, ואולי מפתיעים, למה שעשה ולעקבות שהשאיר ברשלנות לגמרי לא אופיינית".

קצין המודיעין ת'
קצין המודיעין ת'

"בהתחלה, הדחקנו ולא האמנו. אחר כך, התהפך לנו העולם ומצאנו את עצמנו מנסים, ללא הצלחה, להרכיב את הפאזל של מה קרה לך, החייל המוכשר והשאפתן, זה שאהוב על כולם ושמח לעזור בכל דבר, הילד שמצא את עצמו נדרס ללא רחמים ע"י מערכת צבאית", אמר האב.

האב שיתף את מי שנכח באזכרה, בין היתר אנשי מודיעין בכירים, על תחושותיו: "אנחנו כועסים על עצמנו, על שאפשרנו להליך משפטי להימשך מעבר לסביר מבלי לשבור כלים, וכועסים על עצמנו שישנו בשקט באמונת שווא שאתה מוגן בכלא, הכי טוב שאפשר".

האב טען כי בנו לא לקח תרופות לפני שנכנס לכלא, מלבד תרופות להפרעת קשה וריכוז וכדורי שינה. "אנו כועסים על כך שלא ידענו לפני מותך עברת שני אירועי בריאות בבתי הכלא הצבאיים, והמשכנו לישון בשקט. אנחנו כועסים על הצבא שקיבל לידיו חייל בריא שהתמסר ליחידה, וכשמסיבה לא מובנת ביצע מעשים לא מוסברים, הוחלט שרק מאסר ארוך יפתור לצבא בעיה כלשהי, או שישבור אותך או גם וגם".