גוברת ההערכה שחזבאללה מתכנן פיגוע נקם: צירים ייחסמו בצפון

בצה"ל נערכים לפיגוע, לאחר שלפי דיווחים פעיל הארגון נהרג בתקיפת צה"ל בדמשק. כבישים ייחסמו לכלי רכב צבאיים, ובמספר יישובים ייחסמו דרכי גישה • רמטכ"ל צבא ארה"ב ביקר בישראל

זמן צפייה: 04:47

גוברת ההערכה בצה"ל כי חזבאללה מכין פיגוע נקם נגד צה"ל בגבול הצפון. תוגברו כוחות באזור גבול לבנון, ומספר צירים ייחסמו החל מהערב (שישי) לתנועת רכבים צבאיים, גם בגבול לבנון וגם ברמת הגולן. זאת, בעקבות הרג פעיל החזבאללה בתקיפה בסוריה, שיוחסה לישראל.

כמו כן, במספר יישובים בודדים צפויים להיחסם דרכי גישה ונפתחו צירים חלופיים לתנועת התושבים. צה"ל פינה באופן חלקי מוצבים והוציא ציוד ואנשים באזור. צה"ל גם העביר מסרים לחזבאללה כי אינו מעוניין בהסלמה.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2007241957' autoplay='0' credit='' desc='כוננות צה"ל בצפון' kid='1_h9hu1bb0' duration='62'']

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, אמר בפגישה עם ראשי רשויות בצפון: "המשימה המרכזית שלנו גם בימים אלו היא שמירה על ביטחונם של תושבי הצפון. אנחנו נערכים למגוון רחב של תרחישים ומקיימים הערכות מצב שוטפות, נמשיך וניערך על פי צורך להגנה ולפעולות מבצעיות ככל שידרשו. לצד ההיערכות המבצעית בגבולות, אנו עושים כל מאמץ לפגיעה מינימלית בשגרת החיים של תושבי הצפון ומתכוונים לאפשר לתיירות ולחקלאות שפורחות בעונה זו להמשיך ולהתקיים כסדרה".

אלוף פיקוד הצפון, אמיר ברעם, מתדרך ראשי רשויות באזור | צילום: חדשות 13

בתוך כך, הרמטכ"ל האמריקני מארק א. מילי, הגיע לביקור השני בישראל מאז כניסתו לתפקיד. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים פגישת וידאו עם הגנרל מילי, בהשתתפות כוכבי, ודן עמו באיראן ובאתגרים הביטחוניים באזור. מילי נפגש גם עם שר הביטחון בני גנץ ועם ראש המוסד יוסי כהן.

כזכור, כבר אתמול הודיע צה"ל על תגבור כוחות נקודתי של פיקוד צפון בגדוד חי"ר של חטיבת גולני, שהפסיק את האימון שבו היה כדי לבצע את המשימה. בימים האחרונים, משדרות תחנות הטלוויזיה של חזבאללה איומים בעקבות מותו של פעיל הארגון שנהרג כאמור בתקיפה בדמשק ביום שני.

שר הביטחון בני גנץ והרמטכ''ל אביב כוכבי עם הרמטכ''ל האמריקני מארק א. מילי | צילום: צה''ל

ביום שלישי דיווחה סוכנות הידיעות המקורבת לחזבאללה ואיראן כי אחד מפעיליו הצבאיים של חזבאללה, עלי כאמל מחסן ג'ואד, נהרג כתוצאה מהתקיפה המיוחסת לישראל לילה לפני בשדה התעופה הבין-לאומי של דמשק.

הרמטכ''ל אביב כוכבי עם הרמטכ''ל האמריקני מארק א. מילי | צילום: צה''ל

כאמור, סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" דיווחה ביום שני בערב כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו בשמי דמשק, והדפו תקיפה ישראלית ששוגרה מאזור מג'דל שמס. בסוריה מסרו כי נפצעו שבעה חיילים סורים. באופוזיציה הסורית טוענים כי התקיפה בוצעה נגד מוצבים של כוחות המשטר הסורי והמיליציות הפרו-איראניות. הצבא הסורי עדכן כי מרבית הטילים ששוגרו משטח ישראל יורטו, וכי נגרם נזק לרכוש.

המרכז הסורי לזכויות אדם ייחס גם כן את התקיפה לישראל, והוסיף כי היא בוצעה נגד מוצבים של כוחות המשטר הסורי והמיליציות הפרו-איראניות. באתר החדשות המזוהה עם האופוזיציה בסוריה, "חלב היום", דיווחו כי המטרה שהותקפה נמצאת באזור נמל התעופה הבין-לאומי של דמשק ונגד מטרה נוספת השייכת למיליציות פרו-איראניות באזור העיר אל-כסווה.