צה"ל מרחיב פעילות בערים "כתומות": אלפי צווי מילואים הוארכו

שר הביטחון הנחה את פיקוד העורף לפעול ב-20 ערים נוספות, בניסיון לסייע בקטיעת שרשרת ההדבקה בהן. בין היתר, תושבים יקבלו מקומות במלוניות ויוקצה תקציב למערך הסברה. העלות: 12 מיליון שקל

זמן צפייה: 04:48

צה"ל מרחיב היום (שלישי) את פעילות פיקוד העורף בערים שהוגדרו "כתומות", במטרה לסייע בקטיעת שרשרת ההדבקה בהן. זאת, בעקבות הנחיית שר הביטחון בני גנץ, שאישר הארכת 2,750 תקני מילואים.

בין היתר, במסגרת הפרויקט, יוקצו מקומות לתושבים במלוניות הקורונה, וימומנו הסעות לטובת פינוי. כמו כן, יוקצה תקציב הסברה לכל רשות. העלות התקציבית של הפרויקט, שאושרה על ידי משרד האוצר, היא 12 מיליון שקלים. על פי אתר משרד הבריאות, הערים הכתומות הן, בין היתר: ירושלים, תל אביב, מודיעין עילית, נצרת, טייבה, נתיבות וגבעת זאב.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

תוכנית המענקים תורחב: משפחות ברוכות ילדים יקבלו סכום נוסף

בכירים בקבינט הקורונה: בקצב הזה נטיל הגבלות חריפות מאוגוסט

ראש ממשלת לבנון: "פעולת ישראל בגבול – הסלמה צבאית מסוכנת"

חיילי פיקוד העורף בבני ברק
חיילי פיקוד העורף בבני ברק | צילום: דובר צה''ל

הבוקר, עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 2,001 נדבקים חדשים בקורונה. כעת מניין החולים הפעילים עומד על 32,052, מתוכם  321 במצב קשה, בהם 97 מונשמים ו-164 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה צמח ל-480, ועד כה כ-32 אלף ישראלים כבר החלימו. כמו כן, אתמול בוצעו כ-26 אלף בדיקות, מתוכן 7.7% יצאו חיוביות.

נוסף על כך, אמ"ן עדכן כי שיעור הבדיקות החיוביות באלעד עומד על 24%, במודיעין עילית על 22%, בביתר עילית על 21% ובבית שמש על 20%. על פי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים הפעילים הגבוה ביותר הוא בירושלים, שם נמצאים 4,960, לאחר מכן בני ברק עם 2,405 אז תל אביב שבה אובחנו 1,741 חולים פעילים.

בד בבד, אושר מינויה של ד"ר שרון אלרעי לראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, והיא תחליף את פרופ' סדצקי. שר הבריאות אדלשטיין בירך אותה ואמר: "ד"ר אלרעי מהווה חיזוק משמעותי למערך שירותי הבריאות במשרד ולפעולות לקטיעת שרשרת ההדבקה. אני מודה לה על הירתמותה למערכה וכניסתה מתחת לאלונקה".