צה"ל יסייע בי-ם: 2 גדודים יעזרו לפנות חולים ויחלקו מנות מזון

מפקד פיקוד העורף הודיע כי חמש פלוגות נשלחו לבירה, ייקחו חלק בהסברה לתושבים ויעזרו להגדיל את כמות בדיקות הקורונה. "נערכים להרחיב את הסיוע לרשויות נוספות שיזדקקו לתמיכה שלנו"

זמן צפייה: 03:49

מגפת הקורונה: מפקד פיקוד העורף אלוף תמיר ידעי אמר היום (שני) כי מחוז ירושלים שתחת פיקודו קיבל משימה לסייע לעיר ברקע משבר הקורונה. לצורך המשימה, נשלחו שני גדודים לבירה, והם יסייעו בכל הנדרש. החיילים יסייעו לפנות חולי קורונה, להגדיל את כמות הבדיקות ויחלקו כ-60 אלף מנות מזון בעיר. כמו כן, חמש הפלוגות יעזרו בהסברה לתושבים.

"אנו נערכים להרחיב את הסיוע לרשויות נוספות שיזדקקו לתמיכה שלנו, בהתאם להנחיית ממשלה", אמר מפקד פיקוד העורף. "זאת כדי למנוע חוסר תפקוד של רשויות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מתווה החזרה ללימודים: קבוצות קטנות בחצרות יחד עם למידה מרחוק

חשוד חדר בלילה לבסיס צה"ל בדרום, דקר שני חיילים – ונמלט

קנסות למפגינים נגד אשכנזי, שקרא לבטלם: "הפגנה היא זכות יסוד"

חיילי פיקוד העורף בבני ברק
חיילי פיקוד העורף בבני ברק | צילום: דובר צה''ל

כמו כן, התייחס ידעי לאסטרטגיית היציאה מהמשבר ואמר כי "ברור שמדובר באירוע ארוך טווח שצפוי ללוות אותנו לפחות בשנה הקרובה". "צריך לדבר על אסטרטגיית התמודדות, לא על יציאה", הוסיף הקצין הבכיר. "אנו מבינים שנדרש להחזיר את המשק לפעולה ואנחנו מעבירים לדרג המדיני את המלצתנו לגבי האופן שנכון לעשות את זה".

בתוך כך, אתמול פורסם כי יחידת הקומנדו הימי שייטת 13 נרתמת למאבק בנגיף הקורונה - ותסייע ביצירת מכלים עם חמצן רפואי. מכיוון שלוחמי השייטת צוללים עם חמצן, עלה הרעיון להסב את מכלי הצלילה למכלי חמצן רפואי, שבהם משתמשים הסובלים מקשיי נשימה ובבתי אבות. זאת, באמצעות מערך ייצור של דחיסת חמצן בגז. ההספק הצפוי הוא 400 מכלים בשבוע.

בשבוע שעבר סיפר קצין בכיר בשיחה עם הכתבים הצבאיים על שהות אוגדה 98 בעיר החרדית שבהסגר. לדבריו, כוחות הביטחון לא נתקלו באירועים חריגים, ונערכים להישאר בעיר עד אחרי חג הפסח, והדגיש כי "החיילים רואים בזה משימה ערכית עליונה, הם ממש מתרגשים לסייע לאזרחים במצוקה".

"החיילים שלנו עובדים קשה. הם לא ישנו כדי לארוז מזון. אנחנו עובדים עם העירייה שאומרת מה הצרכים של התושבים ולאיזה משפחות לסייע", הסביר הבכיר. "לפעמים מגיעים לבניין ומישהו פונה ואומר שגם הוא צריך. עד כה פגשנו הכרת תודה וטוב. פגשנו אנשים שזקוקים לעזרה ואנחנו