צה"ל עצר פלסטיני שהשליך בקבוק תבערה לעבר לוחם בחברון

הותר לפרסום כי כוחות הביטחון עצרו את המחבל שתקף חייל נח"ל לפני כעשרה ימים. בתיעוד שצולם מקסדת הלוחמים ניתן לראות את רגעי המעצר, שביצעה יחידת דובדבן

זמן צפייה: 01:21

מתיחות בשטחים: צה"ל עצר בשבוע שעבר את הפלסטיני החשוד בכך שהשליך בקבוק תעברה לעבר חייל נח"ל במהלך הפרות סדר אלימות בחברון, כך הותר לפרסום היום (שני).

בתיעוד, מתוך מצלמת הקסדה של אחד מלוחמי יחידת דובדבן, ניתן לראות את הלוחמים מגיעים אל ביתו של החשוד כשהוא במיטתו בלילה. טרם המעצר, החיילים נראים צועדים בקסבה של חברון.

כל היחידה הוקפצה לאזור בעקבות המעשה החריג, והחשש מרצף של גל פיגועים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

צה"ל פשט על כפר המחבל מהפיגוע באדם; בקת"בים הושלכו על הכוחות

הוארך מעצר המחבל שדרס 12 חיילים בי-ם; אחיו: "מדובר בתאונה"

תחקיר משותף של צה"ל והפלס': השוטר מג'נין זוהה בטעות כמחבל

מעצר המחבל שהשליך את בקבוק התבערה לעבר לוחם צה''ל
מעצר המחבל שהשליך את בקבוק התבערה לעבר לוחם צה''ל | צילום: דובר צה''ל

יום לאחר אותה התקרית, שוטר מג"ב נפגע מבקבוק תבערה שהושלך לעברו גם כן, במהלך הפרת סדר במחאה על תוכנית המאה בחברון, שבה השתתפו כחמישים פלסטינים. מדיו של השוטר עלו באש, אך הוא כיבה במהירות את הדליקה ולא ספג פגיעה פיזית. ההתקהלות פוזרה באמצעים לפיזור הפגנות.

בקבוק תבערה שנזרק אל עבר שוטר
בקבוק תבערה שנזרק אל עבר שוטר | צילום: חדשות 13

יומיים לאחר מכן, מסר משרד הבריאות הפלסטיני כי מוחמד סלמאן טוהמה אל-חדאד בן ה-17 נורה למוות על ידי לוחמים מגדוד 931 של הנח"ל בכיכר השוטר בחברון. זאת, לאחר שהשליך בקבוקי תבערה לעבר החיילים.

"במהלך הפרת סדר אלימה שהתקיימה בחברון זיהו לוחמי צה"ל פלסטיני שהשליך בקבוק תבערה לעברם והגיבו בירי להסרת האיום", נמסר מדובר צה"ל. "מזה מספר ימים מתקיימות הפרות סדר אלימות בעיר חברון סמוך לישוב היהודי בהשתתפות עשרות פלסטינים שמיידים אבנים, מבעירים צמיגים ומשליכים בקבוקי תבערה לעבר לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון".