ועדת השרים להפרטה אישרה: התעשייה האווירית תצא להנפקה

בקרוב יונפקו עד 49% ממניות התעשייה האווירית - מה שיותיר את רוב המניות ברשות המדינה. נתניהו וגנץ תמכו במהלך. גנץ: " מברך על ההחלטה - יביא להעסקה של מאות ואלפי עובדים בעתיד"

מפעל התעשייה האווירית ביהוד
מפעל התעשייה האווירית ביהוד | צילום: חדשות 13

ועדת השרים לענייני הפרטה אישרה הערב (חמישי) כי התעשייה האווירית תצא להנפקה חלקית, מה שאומר כי בקרוב - עד 49% ממניות החברה יונפקו בבורסה. כך, רוב המניות עדיין יישארו בידי המדינה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ תמכו במהלך.

בראש ועדת השרים שהצביעה בעד צעד זה, אותו החלה רשות החברות לקדם כבר לפני כ-25 שנים, עמד שר הדיגיטל הלאומי דוד אמסלם. מטעם הוועדה נמסר כי "המהלך האסטרטגי יתרום לביטחון הלאומי של מדינת ישראל הן בפן הכלכלי והן בפן הביטחוני. המהלך אף יתרום לקידום שוק ההון הישראלי".

התעשייה האווירית היא חברה עסקית, שעומדת על היקף מכירות שנתי של 14 מיליארד שקלים, מהם 10 מיליארד ממכירות ל-90 מדינות ברחבי העולם - כך לפי הודעת החברה, שהסבירה כי אחת הסיבות להנפקה היא משום שיש "צורך בהשקעה מתמדת במחקר ופיתוח, כניסה לשווקים חדשים, ורכישת חברות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנכ"ל משרד הבריאות: לא מעודדים פתיחת קניונים – עדיין לא הזמן

עשרות מטרים מתחת לאדמה: תיעוד ממנהרת הטרור העמוקה ביותר מעזה

החשד לרצח התינוק בדרום: "האב הטיח את התינוק – האם הייתה עדה"

שר הביטחון בני גנץ בירך על ההחלטה, ומסר כי צעד זה "יביא לכך שהמשאבים שייכנסו מרכישת מניות החברה יושקעו ברובם בתוכנית פיתוח שתקדם את החברה ותביא להעסקה של מאות ואלפי עובדים בעתיד - דבר הכרחי כיום על רקע משבר הקורונה".

השר אמסלם הצטרף גם כן לברכות, ואמר: "מדובר בבשורה ענקית למשק הישראלי, גאווה לאומית לכל עם ישראל. הנפקה כמו זו של התעשייה האווירית, מהחברות הגדולות והמוערכות במשק, תגייס כוחות חדשים, ידע והון, ותשדרג את עצמה רבות. זהו צו השעה, ואני שמח שהצלחנו להגיע להסכמות ולצאת לדרך".

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: חדשות 13

יו"ר התעשייה האווירית הראל לוקר שמח על החלטת הוועדה, וטען: "הנפקת החברה היא המשך טבעי ומתבקש למהפך העסקי שהחברה חווה בשנים האחרונות ולתוצאות הכספיות המצוינות אליהם הגענו בשנתיים האחרונות. ההנפקה תהיה בשורה לעובדי החברה, ממשלת ישראל, ושוק ההון ותתרום רבות לחיזוק ביטחון מדינת ישראל וכלכלתה".

מנגד, מזכיר ארגון עובדי התעשייה האווירית יאיר כץ ביקש לצנן מעט את ההתלהבות, ולאחר שאמר כי "הנפקה בעת הזו הינה הזדמנות כלכלית חשובה שתבסס את מעמדה של החברה כמובילה בזירה העסקית העולמית ותאפשר לעובדים ליהנות מהצלחתה", הבהיר: "אנו רחוקים מהשלמת המהלך ויש צורך לפתור מחלוקות רבות בדרך".