פיגוע הדריסה בחיזמא: כוחות הביטחון עצרו את המחבל החשוד

במהלך פעילות של צה"ל ושב"כ, נתפס פלסטיני בחשד לדריסת חמשת החיילים בכפר הסמוך לירושלים. הוא הועבר לחקירה יחד עם אביו. דובר חמאס: "הפיגוע הוא תגובה לניסיונות חיסול הסוגיה הפלסטינית"

זמן צפייה: 00:18

חשד לפיגוע דריסה: כוחות צה"ל ושב"כ עצרו הלילה (ראשון) את המחבל החשוד בפיגוע הדריסה בכפר חיזמא הסמוך לירושלים, שבו נפצעו שלושה חיילי צה"ל באורח בינוני ושניים נוספים קל. כמו כן, לכדו הכוחות את אביו של החשוד והשניים הועברו לחקירת כוחות הביטחון - כך נמסר מדובר צה"ל. המחבל הדורס נתפס בכביש נילי-דולב שבחטמ"ר אפרים.

מחקירה ראשונית של האירוע, עולה כי המחבל זיהה את הלוחמים ששהו בנקודה לצד הדרך במהלך משימה מבצעית - ודרס אותם. כתוצאה מפגיעת הרכב נפצעו חמישה חיילים כאמור, ופונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים הדסה ושערי צדק.

לכתבות נוספות בנושא: 

חשד לפיגוע: חמישה חיילים נדרסו במעבר חיזמא שליד ירושלים

פלס' נהרג מירי משטרה במזרח י-ם: "שיגר זיקוקים והיווה סכנה"

שב"כ עצר מומחה חבלה של חמאס - שנכנס מעזה בכיסוי הומניטארי

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190707-0655' autoplay='0' credit='פעילות כוחות הביטחון בכפר חיזמא הלילה' desc='דובר צה"ל ' kid='1_9pimiroi' duration='37'']

מבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים, שאליו פונו שניים מהפצועים, נמסר כי מצבו של הפצוע בן ה-42 בינוני ויציב. פצוע נוסף שהגיע במצב קל טופל ושוחרר.

בתוך כך, דובר חמאס חאזם קאסם כתב בדף הפייסבוק שלו כי "הפיגוע הוא התגובה החזקה והברורה ביותר לכל הניסיונות לחיסול הסוגיה הפלסטינית, המשך של מהפיכת העם הפלסטיני בירושלים והמשך המאבק כדי לגרש את הכובש ולשמור על הזהות הפלסטינית-ערבית של ירושלים".

פעילות הכוחות לתפיסת המחבל
פעילות הכוחות לתפיסת המחבל | צילום: דובר צה''ל

כזכור, אתמול בסביבות השעה 23:00, חמישה חיילים - גשש מחטיבת בנימין, שלושה לוחמים מגדוד תבור של פיקוף העורף, וחייל נוסף נפצעו מפגיעת רכב סמוך למערב חיזמא שליד ירושלים. מצבם של הגשש, גבר בן 42, וצעירה כבת 20 - הוגדר בינוני, והם טופלו על ידי צוות מגן דוד אדום כשהם סובלים מחבלות בראש ובגפיים ופונו לבית החולים שערי צדק. שלושת הפצועים הנוספים - שני צעירים כבני 20 וצעיר בן 19, פונו לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים.

פראמדיק מד"א דוד טרכטנברג סיפר: "כשהגענו המקום היה חשוך, ראינו ארבעה פצועים שוכבים בצד הכביש. כולם היו בהכרה מלאה, אחד מהם גבר בשנות ה-30 סבל מחבלות בפנים ובגפיים, צעירה כבת 20 סבלה מחבלה בראש ובפנים ושני צעירים נוספים כבני 20 סבלו מחבלות בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי מהיר בשטח ופינינו אותם בדחיפות לבתי החולים כששניים מהם במצב בינוני ושניים במצב קל".