דיווח: ארגנטינה תכריז על חזבאללה ארגון טרור - בשל בקשת ארה"ב

לפי "La Nacion", עקב בקשה מפורשת של ממשל טראמפ, הנשיא מאוריסיו מאקרי יחתום על צו שיגדיר את הארגון כיישות טרור. זאת, לקראת ציון 25 שנים לפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס

תומכי חזבאללה
תומכי חזבאללה | צילום: רויטרס

נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי צפוי לחתום היום (שישי) על צו נשיאותי שיגדיר את חזבאללה ארגון טרור, כך על פי דיווח בעיתון "La Nacion". כמו כן, דווח כי ההכרזה נובעת מבקשה מפורשת של ממשל טראמפ. אם המהלך אכן ייצא לפועל הוא יהיה סמלי במיוחד, שכן בעוד מספר ימים יצוינו 25 שנים לפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס.

ביום שלישי, בצעד תקדימי, משרד האוצר האמריקני הודיע כי הטיל סנקציות על שלושה אנשי חזבאללה, בהם שני חברי הפרלמנט הלבנוני, בגין "ניצול מעמדם לקידום האג'נדה של הארגון ולפעילות בשם איראן". המחוקקים שהוכנסו לרשימת תומכי הטרור הם מוחמד חסן ראאד ואמין שרי. כמו כן, הוטלו סנקציות על וואפיק סאפא, גורם ביטחוני בארגון שאינו חבר פרלמנט.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לראשונה: ארה"ב הטילה סנקציות על חברי פרלמנט של חזבאללה

ארה"ב תטיל סנקציות על אנשים וארגונים הקשורים לחזבאללה

קיצוצים וביטול חלוקת תרופות: כך פגעו סנקציות ארה"ב בחזבאללה

הנשיא טראמפ ונשיא ארגנטינה מואריסיו מאקרי בפסגת G-20
הנשיא טראמפ ונשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי | צילום: רויטרס

סיגל מנדקלר, סגנית שר האוצר שאמונה על ענייני טרור ומודיעין כלכלי, אמרה כי "חזבאללה משתמש בפעיליו בפרלמנט הלבנוני כדי להשפיע על מוסדות ולקדם תמיכה בקבוצות טרור. הארגון מאיים על היציבות הכלכלית והביטחון של לבנון והאזור, על חשבון אזרחי המדינה. ארה"ב תמשיך לתמוך במאמצים של ממשלת לבנון להגן על מוסדותיה מלהיות מנוצלים על ידי איראן וגרורות הטרור שלה, וכן להבטיח עתיד שקט ובטוח עבור המדינה"

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, התייחס בחשבון הטוויטר שלו להחלטה: "הסנקציות שהטלנו היום על בכירי חזבאללה הם חלק מהמאבק האמריקני להילחם בהשפעות של חזבאללה בלבנון. אנו קוראים לבעלות הברית שלנו להכריז על חזבאללה ארגון טרור".

מזכ''ל חזבאללה חסן נסראללה
מזכ''ל חזבאללה חסן נסראללה | צילום: gettyimages

בחודש אפריל, משרד האוצר האמריקני הודיע כי ארה"ב תטיל סנקציות על מספר אנשים וגופים הקשורים לחזבאללה. הסנקציות יוטלו על שני אנשים – בלגי ולבנוני, ועל שלושה ארגונים, אשר שניים מהם מבוססים בבלגיה ואחד בבריטניה.

ההודעה הגיעה לאחר שממשל טראמפ הכריז שיעניק פרסים בגובה של עד עשרה מיליון דולרים, בתמורה למידע אודות התשתיות הכלכליות של ארגון חזבאללה. הפרסים, על פי הודעה שהוציאו משרד החוץ ומשרד האוצר בארה"ב, יוענקו לאנשים שימסרו פרטים כגון שמות התורמים לארגון, רישומי בנק, קבלות ועדויות בדבר עסקאות נדל"ן שבוצעו.