מח"ט העיר עזה וראש מערך הסייבר: אלה בכירי חמאס שחוסלו היום

צה"ל ושב"כ פרסמו כי בפעולה המשותפת בעזה הצליחו הכוחות לסכל את ראש מחלקת הפיתוח והפרויקטים במטה הייצור של חמאס, וכן את ראש מחלקת המהנדסים, ראש המחלקה הטכנית ועשרה פעילים נוספים

זמן צפייה: 01:54

מבצע שומר החומות: בפעילות משותפת של שב"כ וצה"ל, חוסלו היום (רביעי) בכירים ב"פורום המטה הכללי" של חמאס, בהם מח"ט העיר עזה, ראש מערך הסייבר ושיפור הטילים של חמאס, וראש מערך הייצור. כמו כן, בתקיפות נהרגו כעשרה פעילים נוספים ממערך הייצור, המחקר והפיתוח של ארגון הטרור. בחמאס אישרו רשמית את מותם של הבכירים שחוסלו בתקיפות צה"ל.

בעקבות החיסולים, מפקד בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי אמר: "אנו אומרים לנתניהו ולמפקדי צבאו המובס כי פלגי ההתנגדות בנו את התוכניות והכינו את עצמם לניהול מערכות מסוג זה ולמשך מספר חודשים. מותו של כל אחד ממפקדי ההתנגדות לא יעצור את המערכה אלא רק יוסיף לה מרץ".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

התקיפות מתגברות: חוסלו כמה בכירים ב"פורום מטכ"ל" של חמאס

לפיד: ממשיכים להקים ממשלה; בנט: הליכוד מוליכה את ישראל לאסון

גליה הצילה את בת ה-3 שנפצעה מרקטה: "שמעתי צרחות ורצתי לרכב"

שומר החומות, עזה, תקיפה, צה''ל, חיל האוויר
הנזק בעזה לאחר תקיפות צה''ל | צילום: רויטרס

כאמור, בין הבכירים שחוסלו בתקיפות צה"ל: באסם עיסא, מח"ט העיר עזה, שמאז שנת 2017 שימש בתפקיד. עיסא היה מעורב לאורך השנים בפיגועים רבים, ושימש כפעיל בכיר במערך הייצור של חמאס. כמו כן, ניהל את הפעלת הכוח בסבבי הלחימה מול ישראל. בצה"ל מעריכים כי סיכולו ישפיע באופן משמעותי על תפקוד החטיבה והזרוע הצבאית של חמאס.

באסם עיסא
באסם עיסא | צילום: דובר צה''ל

הבכיר השני שחוסל במסגרת התקיפות הוא ג'מעה טחלה, ראש מערך הסייבר ומוביל פרויקט שיפור הטילים של חמאס. כמו כן, טחלה החזיק בתיק מחקר ופיתוח בארגון הטרור, שימש כיד ימינו של מוחמד דף והיה המוביל המרכזי של התעצמות חמאס. להערכת צה"ל, הפגיעה בו מהווה מכה משמעותית לפרויקט ההתעצמות של חמאס.

ג'ומעה טחלה
ג'ומעה טחלה | צילום: דובר צה''ל

הבכיר השלישי שחוסל הוא ג'מאל זבדה, ראש מחלקת הפיתוח והפרויקטים במטה הייצור של חמאס. זבדה היה המחולל המרכזי של מערך היצור הרקטי של חמאס. הוא החזיק בתואר דוקטור להנדסת מכונות עם התמחות באווירודינמיקה, ובעל הכשרה במגוון תחומים טכנולוגיים. על פי  צה"ל, זבדה היווה מוקד ידע מרכזי במטה הייצור של חמאס, נמנה על בכירי מערך המחקר והפיתוח, ועסק בקידום פרויקטים מרכזיים.

ג'מאל זבדה
ג'מאל זבדה | צילום: דובר צה''ל

הבכיר הרביעי שחוסל בסיכול ממוקד: חאזם חטיב, שימש כראש מחלקת המהנדסים במערך היצור של חמאס וכסגן ראש מערך היצור. פעילים בכירים נוספים שנהרגו מהתקיפה במהלכה נהרס מתקן המרכז והפיתוח המרכזי של חמאס: סאמי רדואן, ראש המחלקה הטכנית במודיעין הצבאי, ווליד שמאלי, ראש מחלקת הציוד התעשייתי במערך הייצור.

חאזם ח'טיב
חאזם ח'טיב | צילום: דובר צה''ל

הדי זילברמן, דובר צה"ל , התייחס לחיסולים ואמר: "מדובר במבצע מיוחד מהאוויר יחד עם שב"כ, שבמסגרתו חוסלו ארבעה בכירים בפורום מטכ"ל של חמאס, וכן אחראים למערך הייצור, המחקר והפיתוח של ארגון הטרור. הבכירים נכחו במספר מקומות שונים בעזה ובחאן יונס".

טרם יציאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיון בקבינט המדיני-ביטחוני בקריה, הוא אמר לכתבים: "אנחנו נאבקים בכמה חזיתות. אני בדרכי להפגש עם הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר. ישנן התפתחויות קשות, כולל ירי הנ"ט, אנחנו נגיב ומגיבים בעצמה הולכת וגדלה. לא אפרט כאן". עוד אמר נתניהו: "אמרתי אתמול לבני החושך, לטרוריסטים של החמאס והג'יהאד האסלאמי - שדמם בראשם. לפני שעה קלה חיסלנו מפקדים בכירים במטה הכללי של החמאס כולל את מח"ט עזה וגם מפקדים אחרים. זו רק ההתחלה, אנחנו נכה בהם מכות שהם לא חלמו עליהם".

ירי נ''ט מצפון הרצועה לעבר ישראל
ירי נ''ט מצפון הרצועה לעבר ישראל