לאחר התגובה: בצה"ל אין כוונה להמשיך את חילופי האש עם חזבאללה

בעקבות המצב בלבנון, לארגון הטרור לא הייתה ברירה אלא להגיב על תקיפת חיל האוויר מוקדם יותר השבוע. לכן נקט בעמדה מדודה, שביקשה להעביר מסר מרגיע לישראל, וירה לעבר שטחים פתוחים

זמן צפייה: 04:27

חזבאללה שיגר היום (שישי) 19 רקטות לעבר ישראל אך כולן היו לשטחים פתוחים ובאזור של מטרות צבאיות ולא אזרחיות. בכך, בארגון הטרור העבירו מסר לישראל כי הם אינם מעוניינים בהמשך הלחימה. מדובר ב"דיאלוג" מחושב בין שני הצדדים, חזבאללה בנה את התגובה שלו כל שלא יהיו נפגעים וישראל תהיה מחויבת בתגובה.

ישראל תקפה השבוע בשטח לבנון, באמצעות חיל האוויר, לאחר שבע שנים שלא עשתה זאת והארגון, המחשיב עצמו כ"שומר לבנון", חייב היה להגיב - אך בחר, כאמור, בתגובה מדודה. בנוסף, בחיזבאללה ניצלו את ההזדמנות על מנת לנקות את השולחן ושם החשיבו את השיגורים כתגובה להרג אנשי הארגון באירוע לפני שנתיים בעקבותיו הבטיחו לנקום.

מחר מנהיג חזבאללה, חסן נסראללה ינאם נאום לציון 15 שנה למלחמת לבנון השנייה ול"ניצחון האלוהי", על ישראל. נסראללה לא יכל היה להגיע לאירוע הזה מבלי שהוא הגיב בדרך כלשהי לתקיפה הישראלית. כמו כן, חזבאללה שקוע עמוק בבוץ הלבנוני והסיטואציה במדינה קשה. יש עוני ורעב בלבנון והארגון חוטף ביקורת קשה וכעס מבפנים - שמהווים שיקול מרכזי בהחלטה שלא להסלים את המצב מול ישראל.