חזבאללה הכחיש התקרית בצפון: "עוד נגיב על מות הפעיל בסוריה"

ארגון הטרור הגיב על האירוע בגבול לבנון ואיים בפעולה נוספת. לדבריו, לא היו חילופי אש או הרוגים: "ניסיון להמציא נצחונות מדומים ושקריים". נתניהו וגנץ ימסרו ב-20:00 הצהרה בקריה

זמן צפייה: 07:57

חזבאללה הכחיש הערב (שני) את קיום האירוע הביטחוני בגבול הצפון, ואף איים כי התגובה על מות הפעיל לפני כשבוע "תגיע בוודאות". על פי הודעת ארגון הטרור, "כל מה שדווח בתקשורת הישראלית - אינו נכון. מדובר בהמצאה". חזבאללה טען כי לא היו חילופי אש או הרוגים. בעקבות האירועים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גץ צפויים למסור הצהרה בשעה 20:00.

מוקדם יותר היום התייחס דובר צה"ל הדי זילברמן לתקרית בגבול עם לבנון, והזהיר כי "ימים מורכבים ומתוחים לפנינו, אנחנו ממשיכים לפעול על מנת להגן על הגזרה - כוחות צה"ל במוכנות וערוכים להמשך ככל שיידרש. לא נאפשר פגיעה בביטחון תושבי מדינת ישראל וריבונותה". עם זאת, הודגש בהודעת צה"ל כי הוחלט על הסרת המגבלות ופתיחת הצירים במרחב לתנועת אזרחים - התושבים יכולים לחזור לשגרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דובר צה"ל לאחר התקרית בגבול לבנון: "ימים מתוחים לפנינו"

תקרית בגבול הצפון: צה"ל סיכל פיגוע של חזבאללה; אין נפגעים

נתניהו: "ישראל צריכה תקציב"; גנץ: "על הליכוד לעמוד בהסכמים"

תיעוד לבנוני של התקרית בהר דב בין חוליית חזבאללה לחיילי צה''ל
תיעוד לבנוני של התקרית בהר דב בין חוליית חזבאללה לחיילי צה''ל

במקביל, לאחר שעודכנו על האירוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ הגיעו לקריה בתל אביב ומקיימים התייעצות עם בכירי מערכת הביטחון. גורם ביטחוני בכיר ציין כי "זה הזמן לחשוב מהשכל, לא מהבטן".

האירוע החל כשכוח צה"ל נתקל מוקדם יותר היום בחוליית מחבלים באזור הר דב שבגבול הצפוני. דובר צה"ל אישר כי אירע אירוע ביטחוני, והנחה את התושבים להישאר בבתים לזמן קצר. למשך שעה קלה, הצירים במרחב נחסמו וכל פעילות במרחב הפתוח, לרבות עבודות חקלאיות, אתרי נופש ותיירות - נאסרה. זאת, על רקע המתיחות בין ישראל לחזבאללה בימים האחרונים.

הזירה שבה נרשמו חילופי אש בהר דב
הזירה שבה נרשמו חילופי אש בהר דב

דובר צה"ל הודיע כי לא היו נפגעים לכוחותינו בהיתקלות, והוסיף: "זה אירוע של סיכול פיגוע. הצלחנו לשבש פיגוע של שלושה או ארבעה מחבלים, שחצו בכמה מטרים לתוך השטח הריבוני". זילברמן הכחיש את הדיווחים הזרים לפיהם נורה טיל קורנט לעבר הכוחות.

על פי דיווח של רשת "אל-מנאר" בלבנון וכלי תקשורת נוספים, ההיתקלות בין כוח צה"ל למחבלים נרשמה סמוך לגבול, באזור חוות שבעא. ייתכן כי המחבלים ניסו לחדור לצורך הטמנת מטענים. גורם לבנוני אישר לסוכנות הידיעות רויטרס כי התקרית היא תגובה לתקיפת הישראלית בסוריה בשבוע שעבר שבו נהרג פעיל חזבאללה.