עם מנוע בוער ו-11 לוחמים: נחיתת החירום במסוק – שבוצעה בדקה

צוות המסוק הבחין באש בגובה 170 מטרים, והצליח תוך פחות מ-60 שניות להנחית אותו ולחלץ את החיילים. לפי הערכה, תקלה טכנית במנוע גרמה לשריפה. דגם המטוס קורקע. "פעולת הצוות הצילה חיים"

זמן צפייה: 02:43

מחקירת תאונת היסעור בדרום הערב (שלישי) עולה כי תפקוד שלושת אנשי צוות המסוק הציל את חייו ואת חיי 11 הלוחמים הנוספים שהיו בו. מאז שהבחין באש כשהמסוק היה בגובה של 170 מטרים, הייתה לצוות פחות דקה כדי להנחית אותו בשלום, ולנטוש אותו יחד עם יתר החיילים.

קצין בכיר בחיל האוויר סיפר כי לפי ההערכה, האירוע החל בתקלה טכנית במנוע, שהובילה לשריפה שפרצה במסוק. מתחקיר האירוע עלה כי המסוק שהיה מאחורי כלי הטיס שעלה באש הבחין בשריפה שפרצה, ודיווח על כך לטייס, שהבחין במקביל בנורית האזהרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

רגב בהפגנה למען רה"מ: "מעבירים מסר ששלטון החוק לא מעל החוק"

העדה המרכזית נגד אמרגנו של אייל גולן: "פתאום הוא היה מעליי"

השלמת ההכנסה של העיריות: אגרת השמירה הזמנית – תהפוך למס קבוע

מסוק היסעור עולה באש לאחר שנחת נחיתת חירום ליד בית קמה
מסוק היסעור עולה באש לאחר שנחת נחיתת חירום ליד בית קמה | צילום: חדשות 13

"פעולת צוות המסוק הצילה את חייו ואת חיי לוחמי שלדג שהיו בו", אמר הקצין הבכיר. "הם פרקו מהמסוק בשלום, והאש התפשטה מהמנוע לגוף כלי הטיס. היסעור נמחה מסדר הכוחות".

בד בבד, מפקד חיל האוויר החליט הערב לקרקע את מערך מסוקי היסעור בצה"ל, והקים צוות שיבדוק מה גרם לשריפה. בתוך כך, חקירת האירוע נמשכת, וחיל האוויר מחפש את הקופסה השחורה סמוך למקום האירוע.

שרידי היסעור השרוף
שרידי היסעור השרוף | צילום: חדשות 13

מערך היסעור נמצא בחיל האוויר כ-50 שנה, והוא לוקח חלק מרכזי בפעילות המבצעית שלו. מדובר בדגם המסוק שחילץ את צוות סיירת המטכ"ל בפעולה בחאן יונס. צה"ל נמצא בימים אלו בתהליך לרכש שיחליף את היסעור.

כאמור, מסוק יסעור של צה"ל נאלץ לבצע הערב נחיתת חירום סמוך לצומת בית קמה שבדרום הארץ, בעקבות שריפה שפרצה במנוע. לא היו נפגעים באירוע והשוטרים שהגיעו למקום אספו אליהם את החיילים שהיו על המסוק. כוחות כיבוי והצלה שהגיעו לנקודת הנחיתה בשטחים הפתוחים של קיבוץ רוחמה פועלים לכבות את האש.

לוחמי האש מכבים את השריפה שנוצרה לאחר נחיתת החירום
לוחמי האש מכבים את השריפה שנוצרה לאחר נחיתת החירום | צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה