תיעוד מחברון: מדיו של לוחם מג"ב עלו באש מפגיעת בקבוק תבערה

פלסטיני השליך את הבקבוק על כוחות הביטחון, במהלך הפרת סדר שהתרחשה בעיר כמחאה על תוכנית המאה. השוטר כיבה את הדליקה ולא נזקק לטיפול רפואי. הלוחמים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות

זמן צפייה: 00:33

מתיחות בשטחים: שוטר מג"ב נפגע היום (שני) מבקבוק תבערה שהושלך לעברו, במהלך הפרת סדר במחאה על תוכנית המאה בחברון, שבה השתתפו כחמישים פלסטינים. מדיו של השוטר עלו באש, אך הוא כיבה במהירות את הדליקה ולא ספג פגיעה פיזית. ההתקהלות פוזרה באמצעים לפיזור הפגנות.

מוקדם יותר היום, חזר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על איומו בישיבת ממשלה ברמאללה ואמר כי "נפסיק את התיאום הביטחוני ללא ספק במידה וארה"ב וישראל ימשיכו במה שהן עושות". זאת, בהמשך לדברים שאמר מול שרי החוץ של הליגה הערבית ביום שבת בהתייחס לתוכנית השלום של טראמפ.

עוד בחדשות 13:

קושנר: "אם הפלס' לא יעמדו בתנאים – לא צריך להכיר בהם כמדינה"

הליגה הערבית דחתה את תוכנית השלום של טראמפ: "לא נשתף פעולה"

פומפאו: "זו אחת ההזדמנויות האחרונות לשלום במזה"ת" • מיוחד

בקבוק תבערה שנזרק אל עבר שוטר
בקבוק תבערה שנזרק אל עבר שוטר | צילום: חדשות 13

כמו כן, הוא תקף את יועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, ואמר: "ההוא, ששכחתי את שמו, הילד הזה אמר שהפלסטינים לא מפספסים הזדמנות לפספס הזדמנות - כל פעם חוזר על זה כמו איזה תוכי".אמש התראיין קושנר לרשת CNN והתייחס שוב לתוכנית המאה של הממשל האמריקני לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "אם הפלסטינים רוצים חיים טובים יותר, כעת יש לנו מסגרת לכך", אמר קושנר. "אם הם חושבים שהם לא יכולים לעמוד בתנאים שלה, אני לא חושב שאנחנו יכולים לגרום לישראל לקחת סיכון ולהכיר בהם כמדינה, ולאפשר להם שלטון עצמי, כי הדבר היחיד שמסכן יותר מהמצב הנוכחי הוא מדינה כושלת".

בסוף השבוע, התייחס אבו מאזן לשיחתו עם הבית הלבן על התוכנית, ואמר: "הופתענו מהכרזת טראמפ על תוכנית השלום. האמריקנים התקשרו ואמרו כי טראמפ רוצה לשלוח לי את העסקה כדי שאקרא אותה, וסירבתי", המנהיג הפלסטיני הוסיף: "ניסו לחבר אותי אליו בטלפון כמה פעמים, וסירבתי. סירבתי לקבל כל מסר מטראמפ כי הבנתי שהוא יעוות את דבריי".

Whatsapp Image 2020 01 31 At 1
הפגנות ברצועת עזה נגד תוכנית המאה | צילום: חדשות 13

בסוף השבוע הפגינו נגד תוכנית המאה ברצועת עזה וביישובים ערבים בצפון הארץ. כ-30 מתושבי אום אל-פחם הפגינו בצומת העיר בכביש 65 נגד התוכנית האמריקנית, אשר במסגרתה ייתכן והאזור יסופח למדינה הפלסטינית העתידית, וקראו: "לא לתוכנית המאה". נוסף לכך, מפגינים חסמו את כביש 85 בצומת דיר אל-אסד. תושבי כפר יאסיף הפגינו גם כן נגד התוכנית, במהלכה הניפו דגלי פלסטין וקראו לאיחוד העם הפלסטיני. כמו כן, כ-50 פלסטינים הפגינו סמוך לוורד יריחו, ובמקום התפתחו הפרות סדר. כוחות הביטחון הוזעקו למקום, וחייל נפצע קל מאבן שנזרקה לעברו.

במקביל התקיימו במספר מוקדים ברצועת עזה הפגנות נגד התוכנית, כשהמרכזית שבהן התקיימה בצפון הרצועה. לא נמסרו מספר המשתתפים, אך לפי התמונות ניתן להעריך שמדובר במאות מפגינים. באחת ההפגנות, בכיר חמאס משיר אל-מצרי אמר: "תוכנית המאה לא תעבור כל עוד חמאס קיים, וכל עוד ההתנגדות הפלסטינית קיימת".