ניסיון פיגוע דקירה באזור שכם: פלסטיני נורה ונהרג; אין נפגעים

המחבל חסם רכב בו היו אב ובתו בסמוך לצומת הביתות שבאזור חווארה, כשהוא חמוש בסכין. נהג הרכב ואדם נוסף ירו בו. "קפץ על המכונית וניסה לפתוח את הדלת"

זמן צפייה: 01:01

הפלסטיני עבד אל-מנעם עבד אל-פתאח, בן 23 תושב סלפית, נורה היום (רביעי) על ידי נהגי רכב ומשאית לאחר שניסה לדקור את נהג הרכב ובתו בצומת הביתות שבאזור חווארה, דרומית לשכם. המחבל פונה לבית החולים בילינסון, שם נקבע מותו. לא היו נפגעים נוספים בתקרית.

יהושע שרמן, מנהל מערך השטח של איחוד מפלגות הימין, היה ברכב שעליו קפץ המחבל, וסיפר: "יצאתי לעבודה במטה ונסעתי מאלון מורה לכיוון תפוח. בצומת הביתות קפץ על הרכב מחבל עם סכין ניסה לפתוח את הדלת. יצאתי החוצה ותוך כדי שהמחבל ניסה לעקוף את הרכב לכיווני ניטרלתי אותו בירי תוך כדי סיוע של תושב נוסף מיישוב סמוך שנסע מאחוריי".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20190403-1009' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ovif52hc' duration='50'']

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, סיפר כי המחבל ניסה לפתוח רכב של תושב ולדקור את בתו שישבה ברכב בזמן שהסיע אותה לבית הספר, וכי אביה של הילדה ירה במחבל. "כך צריך לפעול, בנחישות אל מול מבקשי נפשנו ורעתנו ללא חשש", אמר דגן. "האירוע הזה ממחיש את חשיבות סיום בניית עוקף חווארה כפי שסוכם עם ראש הממשלה. אין סיבה שתושבים ישראלים יצטרכו לעבור בוקר בוקר דרך אוכלוסיה ערבית עויינת ולסכן את חייהם ואת חיי ילדיהם, בעיקר כאשר ההחלטה על הבניה כבר התקבלה, יש לזרז את סיום בניית העוקף לאלתר".

מחמד עבד אל-מנעם עבד אל-פתאח, הפלסטיני שניסה לבצע פיגוע דקירה באזור שכם

לפני כחודש ילד בן שבע נפצע קל בידו כתוצאה מירי בהתנחלות בית אל. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים שערי צדק שבירושלים, כשהוא במצב יציב ובהכרה מלאה. בצה"ל טוענים כי מדובר בפיגוע ירי שבוצע לעבר בית אל מכיוון כפר דורא אל-קרא הסמוך, וחיילי צה"ל ערכו סריקות במרחב.

זירת ניסיון הפיגוע דרומית לשכם | צילום: O.S

לפני כחודש נהרג לוחם תותחנים, סמ"ר גל קיידאן, בפיגוע שהתרחש בשני מוקדים בשומרון, בו נהרג גם הרב אחיעד אטינגר ונפצע קשה חייל נוסף. לאחר מכן חטף המחבל את נשקו ונמלט לכיוון כיכר אריאל - שם, פתח בירי לעבר כלי רכב לבן ופגע ברב אחיעד אטינגר, בן 46. המפגע ירה לעבר רכב אדום, שבו ישב אזרח שניסה לירות לעברו - אך טרם ברור אם הצליח. בהמשך רץ המחבל לכיוון צפון, גנב רכב הונדה כחול ונסע לאזור צומת גיתי אבישר - שם ירה לעבר טרמפיאדה ופגע בחייל.