מדינה תחת אש: 630 רקטות נורו לישראל; חמאס מאיים בירי לת"א

150 מהשיגורים כשלו ונחתו ברצועה, 200 רקטות יורטו • צה"ל תקף מבנה רב קומות ברצועה לראשונה מאז צוק איתן • חמאס: בעוד זמן קצר - גדודי אל-קסאם ישלחו מסר לכיבוש • עדכונים שוטפים

זמן צפייה: 09:50

מדינה תחת אש: דובר צה"ל מסר הערב (שלישי) כי עד כה זוהו כ-630 רקטות שנורו משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל. 150 מהשיגורים כשלו ונפלו בשטח הרצועה, 200 מהרקטות יורטו. פיקוד העורף הודיע כי הלימודים בערים שבמרחק 40 קילומטר מעזה לא יתקיימו גם מחר.

בד בבד, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו-עבידה, איים כי ארגון הטרור ישגר טילים לעבר תל אביב: "אם האויב ימשיך להפציץ בניינים אזרחיים ומגדלים ברצועת עזה, תל-אביב תהיה יעד לשיגור טילים - עם מטח קשה יותר מזה שנורה לעבר אשקלון". חרף האיום, זמן קצר לאחר מכן צה"ל הפציץ מגדל בעיר, לראשונה מאז צוק איתן, והוא קרס. חמאס איים גם לאחר תקיפת המגדל: "בעוד זמן קצר - גדודי אל-קסאם ישלחו מסר לכיבוש".

דובר צה"ל הדי זילברמן התייחס בריאיון לחדשות 13 לתקיפת המבנה ואמר כי "אנחנו עולים מדרגה בתקיפות, ומעריכים שבעקבות התקיפה הירי לעבר ישראל יורחב, אולי למקומות נוספים".

תקיפה אווירית בעזה
תקיפות צה''ל ברצועה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים בקריה בתל אביב הערכת מצב ביטחונית עם שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, הרמטכ"ל אביב כוכבי, המפכ"ל קובי שבתאי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירים נוספים.

בד בבד, מקורות מסרו לרשת אל-ערביה כי מצרים פועלת לקידום רגיעה, וביקשה מישראל לעצור את התקיפות ברצועה ללא תנאים. מנגד, ירושלים ביקשה מקהיר שתפעל לעצירת ירי הרקטות מהרצועה. עוד דווח כי מצרים תשלח משלחת ביטחונית שתפעל למען הרגיעה.

מוקדם יותר היום, שתי נשים נהרגו באשקלון מפגיעת רקטות בבתים בעיר, במהלך מטח רקטות כבד שנורה מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום. אחת מהן היא סומאיה סנטוש, עובדת זרה בת 32, והשנייה היא אישה בת 70. כמה שעות לאחר מכן, הותר לפרסום כי אירעה תקלה במערכת כיפת ברזל בזמן מטח של עשרות רקטות. התקלה תוקנה בהמשך.

שיגור רקטות מלב שכונת מגורים ברצועה
שיגור רקטות מלב שכונת מגורים ברצועה

סנטוש, שעובדת בארץ מזה שמונה שנים, היא אימא לילד בן תשע. גיסתה, שירלי בני, גם היא עובדת בישראל, סיפרה ל"הארץ" כי "היא אהבה לבשל ולעסוק בגינון. בעלה, בנה וההורים שלה קיבלו את ההודעה בעצב גדול. כולם בוכים, זה מאוד קשה". גופתה של סנטוש צפויה להישלח להודו.

צה"ל ביקש מתושבי אשקלון להישאר במרחבים המוגנים, אך הסיר את ההנחיה כעבור כשעתיים. זאת, למרות שלפחות שלוש רקטות פגעו פגיעות ישירות בבניינים ברחבי העיר. אולם, זמן קצר לאחר מכן הורה לתושבי אשדוד להישאר במרחבים מוגנים.