דיווח: חמאס מפעיל יחידת סייבר סודית בטורקיה - המוכוונת מעזה

ה"טיימס" הבריטי פרסם כי יחידת הביון, שקמה לפני שנתיים, פועלת באיסטנבול באופן עצמאי, ללא ידיעת ממשלת טורקיה. לפי הדיווח, היא מוכוונת על ידי ראשי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור

זמן צפייה: 00:22

חמאס מפעיל באיסטנבול יחידת ביון וסייבר סודית, שמופרדת מהמפקדה של חמאס בטורקיה ופועלת עצמאית - כך דווח היום (שישי) ב"טיימס" הבריטי על פי גורמי מודיעין מערביים.

על פי הדיווח, יחידה זו מוכוונת על ידי ראשי הזרוע הצבאית של חמאס בעזה ופועלת ללא ידיעת ממשלת טורקיה. היחידה, שהוקמה  לפני כשנתיים, נפרדת כאמור מהמשרדים הרשמיים של חמאס בעיר, העוסקים בעיקר בתיאום ומימון.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

משרד הבריאות: 895 נדבקים חדשים אתמול – 2.8% מהבדיקות חיוביות

עקיצות הדדיות והחלפת האשמות: העימות האחרון בין טראמפ לביידן

2 רקטות נורו לעבר עוטף עזה – צה"ל תקף ברצועה

סייבר
סייבר | צילום: fottolia

בדצמבר אשתקד, פורסם ב"טלגרף" הבריטי כי ישראל התריעה בפני טורקיה כי בכירי חמאס פועלים בשטחה ומתכננים פיגועים בישראל. עם זאת, אנקרה התעלמה מהאזהרות. זאת, על רקע ביקורו המתוקשר של הנייה בטורקיה באותו שבוע, ופגישתו עם ארדואן.

ארדואן והנייה בעזה
ארדואן והנייה בעזה | צילום: רויטרס

בין היתר, תכננו בכירי חמאס להתנקש בחיי המפכ"ל דאז רוני אלשיך וראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת. כמו כן, עלתה האפשרות להתנקש ביהודה גליק, שכיהן אז כחבר כנסת בליכוד.

בתמליל משטרתי שהגיע לידי העיתון מתאר אימאם פלסטיני את פגישתו על פעיל חמאס ששוחרר ב-2011 במסגרת עסקת שליט. לדבריו, הפעיל ניסה להוציא לפועל פיגועים ביהודה ושומרון. "הוא אמר לי שהוא חושב על הגדה המערבית 24 שעות ביממה", אמר והוסיף כי הפעיל הורה לו לגייס מחבלים שיבצעו פיגועי התאבדות נגד ישראל, ובתמורה משפחתו תקבל 20 אלף דולר. בהזדמנות נוספת אותו פעיל הציע לפלסטיני אימוני נשק בטורקיה לקראת מתקפה על ישראל.

על פי הדיווח, מתמלולי חקירת פעילי חמאס עולה כי כמה מהם הודו שחבריהם מתכננים לבצע פעולות טרור בישראל, מאדמת טורקיה. בעקבות זאת, פנתה המשטרה לרשויות באיסטנבול, אך אלה כאמור לא עושים דבר כדי לסכל את הפעילות. יתרה מזאת, בכירים במודיעין הטורקי נמצאים בקשר הדוק עם פעילי חמאס במדינה.