"מצרים ביקשה מחמאס שלא לגרום להסלמה בשל מצעד הדגלים"

מקורות פלסטינים אמרו שקהיר פנתה לארגון הטרור: "מהלך כזה יביך אותנו, ממשלת בנט תגיב בעוצמה". לפי הדיווח, חמאס השיב כי "כל האופציות פתוחות. נוכל להכיל האירוע, בהנחה שלא יצא משליטה"

זמן צפייה: 06:59

מקורות פלסטינים אמרו היום (שלישי) כי מצרים ביקשה מחמאס שלא לגרום להסלמה בשל מצעד הדגלים שייערך היום בירושלים. "מהלך כזה יביך אותנו, וממשלת בנט תגיב בעוצמה", אמרו המצרים. לפי המקורות, חמאס השיב כי "כל האופציות פתוחות, אבל נוכל להכיל את האירוע בהנחה שלא יצא משליטה. המצב בשטח יכתיב את הצעדים הבאים". בד בבד, ברקע המצעד, שתי שריפות פרצו בעוטף עזה, נבדק החשד שפרצו כתוצאה מבלוני תבערה.

אמש כזכור, השר לביטחון הפנים הנכנס, עמר בר לב, אישר באופן סופי את קיומו של המצעד, שיעבור דרך רחבת שער שכם ויקיף את העיר העתיקה. ברקע האישור, קיים חשש מפני גילויי אלימות בתוך ירושלים במהלך הצעידה.

מצעד הדגלים בירושלים, ב-2014
מצעד הדגלים בירושלים, ב-2014 | צילום: רויטרס

אתמול אמר הרמטכ"ל אביב כוכבי לראשי היחידות המבצעיות בצה"ל להיערך לחידוש הלחימה בעזה. צה"ל פרס אתמול סוללות כיפות ברזל בדרום ושר הבטחון בני גנץ אישר מטרות לתקיפה ברצועת עזה. עם זאת, מדגישים גורמי ביטחון כי מדובר בתרחיש הפחות סביר.

מחשש להתפרעויות אלימות, צה"ל תגבר את כוחותיו ביהודה ושומרון, וגם בגבול עזה. אתמול, עדכן כוכבי את ראש הממשלה הנכנס, נפתלי בנט, על המצב בדרום וזה אמר לו כי ביום ראשון תתכנס הממשלה בראשותו בכדי להאריך את כהונותו.

דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, במסיבת עיתונאים (ארכיון)
דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, במסיבת עיתונאים (ארכיון) | צילום: רויטרס

מוקדם יותר אתמול, כזכורף חמאס שיגר מסר מאיים לכיון ישראל לקראת מצעד הדגלים. לדברי דובר הארגון, "צעדת הדגלים היא בבחינת נפץ שיגרום לפיצוץ מערכה חדשה לשמירה על ירושלים ועל מסגד אל-אקצא". עוד הוסיף כי הוא קורא לכל אזרחי ישראל הערבים ותושבי מזרח ירושלים, להתייצב בכל האמצעים והכלים נגד המתנחלים שיצעדו".