בכיר בחמאס: "יש לפוצץ את פרויקט הסיפוח ולפתוח באינתיפאדה"

חבר ההנהגה המדינית של הארגון, מחמוד א-זהאר, איים כי "האומה הערבית לא תסלח למי שמנרמל את היחסים עם ישראל", וטען: "יש לעקור את ההתנחלויות בכל האמצעים האפשריים"

זמן צפייה: 01:25

חבר ההנהגה המדינית של חמאס מחמוד א-זהאר התייחס היום (שלישי) לתוכנית הסיפוח, והצהיר: "יש לפוצץ את פרויקט הסיפוח, ולפתוח באינתיפאדה שתעקור את ההתנחלויות מכל מקום בפלסטין בכל האמצעים האפשריים". את הדברים אמר במהלך כינוס בעזה.

עוד אמר א-זהאר: "האומה הערבית לא תסלח למי שמנרמל את היחסים עם ישראל. אנו מזהירים את הישות הציונית מההשלכות המסוכנות של הסיפוח ועסקת המאה".

במהלך הכינוס דיבר חבר פרלמנט ירדני, שאמר כי דרש כמה פעמים לגרש את שגריר ישראל מירדן ולהחזיר את שגרירה מתל אביב, וכן לבטל את הסכם השלום עם ישראל.

עוד בחדשות 13:

נתניהו: ייתכן שהסיפוח יקרה בשלבים; ארה"ב דורשת את הסכמת גנץ

נתניהו וגנץ נפגשו עם שגריר ארה"ב: דנו בסוגיית הסיפוח

מחמוד א זהאר
מחמוד א זהאר | צילום: רויטרס

אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ממשל ארצות הברית מעוניין שמהלך סיפוח יתבצע בהסכמה פנימית בתוך ממשלת ישראל, ולכן עלול להיות מצב שבו מהלך הסיפוח "לא יקרה בפעימה אחת" אלא יבוצע בשלבים. את הדברים אמר בפגישה עם קבוצת קצינים בכירים במילואים - כך לפי גורמים שהשתתפו בפגישה.

במהלך הפגישה עם ראשי תנועת "הביטחוניסטים", שתומכים במהלך הסיפוח, אמר נתניהו עוד כי הוא מעוניין לספח את כל 30 האחוזים משטחי הגדה שמוקצים לישראל כחלק מתוכנית טראמפ, כולל בקעת הירדן. עם זאת נתניהו הודה כי אין הסכמה על כך עם שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי. "נתניהו אמר כי השיח עכשיו הוא על כיצד מבצעים את המהלך והוא הדגיש כי זה תלוי במשא ומתן הפנימי שיתנהל בתוך הממשלה", אמר הגורם שהשתתף בפגישה.

התנחלות בגוש עציון שבגדה המערבית
התנחלות בגוש עציון שבגדה המערבית | צילום: רויטרס

ראש הממשלה אמר בישיבת סיעת הליכוד כי "לא אביא את תוכנית טראמפ לאישור הממשלה והכנסת. לא יודע מה בדיוק עמדת כחול לבן לגבי הסיפוח. לגבי בקעת הירדן והגושים הם אולי בעד, לגבי השאר לא קיבלתי תשובות".