חמאס על הפיגוע בגוש עציון: "תגובה על הכוונות לספח את הגדה"

דובר הארגון אמר כי הפיגוע שבו נדקר למוות דביר שורק בן ה-19, "מוכיח כי האינתיפאדה נמשכת ואת כישלון התיאום הביטחוני בין ישראל לרשות הפלסטינית". הג'יהאד האיסלאמי: "פעולה הירואית"

זמן צפייה: 01:20

דובר חמאס, חאזם קאסם, התייחס היום (חמישי) לפיגוע הדקירה בו נהרג חייל צה"ל, דביר שורק בן ה-19, סמוך ליישוב מגדל עוז שבגוש עציון. "הפיגוע הוא תגובה עוצמתית על הדיבורים בדבר סיפוח הגדה", אמר קאסם לסוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב". "ההחלטה של העם שלנו היא לגרש את הכובש מהגדה המערבית", אמר והוסיף כי הפעולה בגוש עציון מוכיחה את "כישלון הכיבוש למנוע התנגדות, כישלון התיאום הביטחוני בין הכיבוש לרשות הפלסטינית וכי האינתיפאדה נמשכת".

בהודעה מטעם חמאס נמסר עוד כי: "אנו מברכים את בני עמנו, מבצעי הפעולה ההירואית שבה נהרג החייל הציוני. אנו קוראים לרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון שלה להצטרף לבני עמנו ולהפסיק את התיאום הביטחוני באורח אמיתי. ההתנגדות בגדה המערבית היא אצילית ובני עמנו בה הקריבו את היקר להם מכל כדי להגן על אדמתם ולהגן על ירושלים".

בתוך כך, בצה"ל הוחלט על תגבור נוסף של כוחות חי"ר באזור יהודה ושומרון. כוחות הביטחון מבצעים סריקות במרחב. כמו כן, צה"ל מבצע סריקות מוגברות באזור בית פג'אר שליד בית לחם.

כתבות נוספות בנושא >>

דקרו והשליכו בשדה סמוך: כך נדקר למוות דביר שורק בגוש עציון

פיגוע בגוש עציון: חייל נדקר למוות; מצוד אחר המחבל

נתניהו על הפיגוע בגוש עציון: "נבוא חשבון עם המחבל השפל"

כוחות צה'' בסריקות אחר המחבלים שדקרו למוות את דביר יהודה שורק | צילום: דובר צה''ל

מוקדם יותר היום, בירך ארגון הג'יהאד האסלאמי על הפיגוע ומסר כי "פעולת גוש עציון היא הרואית ואמיצה". עוד נכתב בהודעה שהוציא הארגון כי "מדובר בתגובה טבעית על פשעי הכיבוש כנגד בני העם הפלסטיני שהאחרון בהם היה הרס הבתים בוואדי חומוס בירושלים".

מחקירה ראשונית של צה"ל ושב"כ עולה כי שורק, תושב עפרה ותלמיד ישיבת ההסדר "אור-תורה מחניים", הגיע מכיוון צומת הגוש כשאיתו ספרים מאת דוד גרוסמן - מתנה לכבוד גיוסו שקנה לתלמידי הישיבה. הוא עלה בכביש עד שהגיע לצומת שבין אפרת לבין מגדל עוז, ובעודו עושה את דרכו ברגל זיהו אותו המחבלים, שרצחו אותו בדקירות באמצעות סכינים והשליכו את גופתו בשדה הסמוך.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190808-1201' autoplay='0' credit='' desc='צה"ל סורק בבית פג′אר' kid='1_7l99t9gr' duration='7'']

שורק נכנס לאחרונה למסגרת של חיול, ובשנה הבאה היה עתיד להתחיל לשרת בצה"ל לאחר לימודים בישיבה. המועצה האזורית מטה בנימין, שבה התגורר, מסרה בהמשך להודעה על מותו כי היא מטפלת בכל ההיטבים הקשורים לפיגוע, וכי פרטי לווייתו ימסרו בהמשך.

כאמור, סבו של שורק, הרב בנימין הרלינג, נהרג מירי בפיגוע ירי בהר עיבל בשנת 2000, כאשר מחבלים ממחנה הפליטים עסכר פתחו באש לכיוון אוטובוס מטיילים ישראלי שבו נסע. הרלינג היה תושב קדומים, בן 64 במותו. שלושה אזרחים ישראלים אחרים נפצעו באותו הפיגוע. משפחתו של דביר יהודה שורק מוכרת בציונות הדתית - אביו, יואב שורק, הוא הוגה דעות ופובליציסט.

החייל דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון
החייל דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון | צילום: חדשות 13