חמאס: "בוטלה משוואת שקט ייענה בשקט"; הרוג בתקיפת מכונית בעזה

לפי חבר הלשכה המדינית של הארגון, אם ישראל תיכנס לרצועה עזה תהיה גהינום עבורה. דיווח פלסטיני על הרוג ושלושה פצועים בתקיפה שביצע צה"ל. משרד הבריאות הפלסטיני: מאז אתמול נהרגו עשרה

זמן צפייה: 06:53

הסלמה בדרום: הפלסטינים דיווחו היום (ראשון) כי צה"ל תקף מכונית במרכז העיר עזה. על פי הדיווח, בתקיפה נהרג חאמד אחמד אלחודרי, ככל הנראה מפקד שטח, ונפצעו שלושה נוספים. חבר הלשכה המדינית של חמאס, מחמוד א-זהר, מסרכי "חמאס לא תפסיק לתקוף וכי הם ביטלו את המשוואה של 'שקט תמורת שקט'". את הדברים אמר לאתר החדשות הקטרי "אל-חליג' אונליין".

בדבריו, א-זהר הזהיר את ישראל מפני הפתעות הבאות שמכינה חמאס וטען כי אם צה"ל ייכנס לרצועה, עזה תהיה גהינום בשבילם. עוד אמר כי "ישראל לא מחויבת להבנות הרגיעה והתחליף לכך היא תגובת ההתנגדות. ההתפוררות הערבית עודדה את ישראל לבצע את פשעיה והמצב השתנה כעת".

במקביל, הפלסטינים דיווחו שצה"ל תקף פעילים של פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, וכי מטוסי קרב ירו מספר טילים לעבר בית של מפקד בגדודי עז א-דין אל-קאסם, מזרחית לחאן יונס, והרסו כליל את ביתו. כמו כן, משרד הבריאות בעזה עדכן כי מאז אתמול בבוקר נהרגו 10 פלסטינים ונפצעו עוד 90.

הנזקים ברצועת עזה מהתקיפות של חיל האוויר
הנזקים ברצועת עזה מהתקיפות של חיל האוויר | צילום: רויטרס

מצעב אל-ברים, דובר הג'יהאד האסלאמי, אמר בערוץ "פלסטין אל-יום" כי "ישראל ותושביה ישלמו את המחיר על פגיעה בתושבי עזה".

תיעוד פלסטיני של פגיעה ישירה באופנוע בצפון הרצועה >>

מוקדם יותר הבוקר הודיע חדר המבצעים המשותף של הפלגים הפלסטיניים בעזה כי "לאור ההתעקשות של ישראל לפגוע בבתים, ההתנגדות הפלסטינית החליטה להגיב באופן חסר תקדים לפשעי ישראל". במקביל, מסרה קהיר כי נמשכים המאמצים להביא להפסקת אש בין חמאס לישראל. על פי מקורות מצריים, הלילה היה מבוי סתום במגעים, והבוקר צפויים להתחדש המאמצים הקדחתניים למניעת הידרדרות למלחמה. בנוסף, נמסר כי חדר המבצעים המשותף שיגר "מטח טילים גדול של כ-50 רקטות לעבר אזור אשקלון כתגובה לפשעיה של ישראל. בוחנים את הרחבת הירי לעבר ישראל למרחק של יותר מ-40 ק"מ במהלך השעות הקרובות אם התוקפנות הישראלית תימשך". דובר צה"ל מסר כי מעברי ארז וכרם שלום בין הרצועה לישראל נסגרו לחלוטין, למעט מקרים הומניטאריים, ומרחב הדיג בוטל לחלוטין.

הנזקים ברצועת עזה מהתקיפות של חיל האוויר
הנזקים ברצועת עזה מהתקיפות של חיל האוויר | צילום: רויטרס

דובר חמאס חאזם קאסם כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "הפשעים המתמשכים של ישראל נגד תושבי עזה הביאה לנשים, לילדים ולאזרחים הרוגים ולהריסת עשרות מבנים אזרחיים". קאסם טען כי "במקביל, ההתנגדות מוכנה להגיב על התוקפנות הציונית ביחד עם תמיכה מהעם הפלסטיני סביב ההתנגדות. באמצעות ההתנגדות המאוחדת ובאמצעות העם הדבק בזכותו ובחופש שלו – הם יוכלו להשיג את מטרות העם הפלסטיני, להשיב את זכויותיו ולהסיר את המצור מעל עזה".

הנזקים ברצועת עזה מהתקיפות של חיל האוויר
הנזקים ברצועת עזה מהתקיפות של חיל האוויר | צילום: חדשות 13

בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי חיל האוויר וחיל הים תקפו מטרות של חמאס ושל הג'יהאד האסלאמי, וכן בתי מגורים ברפיח, בחאן יונס ובצפון הרצועה. פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, הודיעה כי שני פעילים של הארגון חוסלו לפנות בוקר בתקיפה ישראלית באל-בוריג' שבמרכז הרצועה.

לפי דיווחים פלסטינים, במהלך הפצצות צה"ל אתמול הותקפו מבנים שונים, בהם בניין המשרדים של סוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו". במקביל, משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי תינוקת בת שנה וחודשיים ואמה, שהייתה בהריון, נהרגו כתוצאה מהפצצות צה"ל ממזרח לעיר עזה, ובתה הנוספת נפצעה באורח בינוני. כמו כן, מוקדם יותר היום נהרג פעיל חמאס כבן 22 ושני בני אדם נוספים. נוסף לכך, 17 בני אדם נפצעו בהתקפות ברצועה.

הנזקים ברצועת עזה מהתקיפות של חיל האוויר
הנזקים ברצועת עזה מהתקיפות של חיל האוויר | צילום: חדשות 13