חמאס מאיים: אי חידוש המענק הקטארי יתפוצץ בפני ישראל

העיתון "אל-אחבאר" דיווח כי שליח קטאר לרצועה הודיע לארגון שקיימים קשיים בהמשך העברת 30 מיליון הדולרים מדי חודש. "הכיבוש הוא האחראי היחיד למצור. או שהכסף יעבור – או שיישא באחריות"

זמן צפייה: 01:49

המתיחות בדרום: העיתון "אל-אחבאר" דיווח הבוקר (שלישי) מפי מקורות בחמאס כי בביקורו האחרון בעזה, הודיע שליח קטאר לרצועה, מחמד אל-עמאדי, לחמאס ולפלגים ברצועה כי ישנם קשיים בחידוש העברת המענק הקטארי. מדובר ב-30 מיליון דולרים מדי חודש, המיועדים עבור משפחות נזקקות לתשלום חלקי עבור חשמל ודלקים.

על פי הדיווח, בחמאס אמרו כי "אי חידוש העברת המענק יתפוצץ בפניו של הכיבוש, שהוא האחראי היחיד למצור". המקורות הוסיפו כי על ישראל להעביר את כספי המיסים הנגבים עבור רצועת עזה בדרך ישירה או עקיפה למשרד האוצר בעזה, או שתסיר את המצור באופן מלא – ולא, תישא באחריות לפיצוץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אונס בת ה-7: שני פועלים פלס' ונהג הסעות ישראלי עוכבו לחקירה

"מכרה זהב מודיעיני": טורקיה עצרה את אחותו של אל-בגדאדי

סינוואר לגנץ: אם תצליח להרכיב ממשלה – תקלל את היום שנולדת בו

יחיא סינוואר בעצרת לציון 31 שנה להקמת תנועת החמאס
יחיא סינוואר בעצרת לציון 31 שנה להקמת תנועת החמאס | צילום: חדשות עשר

אתמול נאם מנהיג חמאס בעזה יחיא סיוונאר בפני צעירים ברשות, ותקף בדבריו את יו"ר כחול לבן בני גנץ: "בימים האחרונים שמענו הצהרות מפי בכירים ישראלים, הצהרות בריוניות, שאליהם הצטרף אפילו גנץ. אני אומר לו - 'אנחנו מצפים לך. אם תצליח להרכיב ממשלה, תקלל את יום שנולדת בו".

סינוואר המשיך, איים על ישראל וטען כי ברשות הארגון אלפי טילים, פצמ"רים ומנהרות באורך מאות קילומטרים. לדבריו, "אנחנו יכולים להפוך את ערי האויב לערי רפאים, אם ימשיכו לתקוף אותנו". עוד המשיך סינוואר באיומיו על ישראל ואמר: "אמרנו למתווך שנכה בתל אביב במשך חצי שנה. זאת, אם ימשיך הידוק החנק על רצועת עזה".

יו''ר כחול לבן בני גנץ ומנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סנוואר
יו''ר כחול לבן בני גנץ ומנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סנוואר | צילום: רויטרס

כמו כן, מנהיג ארגון הטרור שיבח את איראן ואמר כי ללא התמיכה האיראנית, חמאס "לא היה מגיע לאן שהגיע". עוד ציין כי "איראן נתנה כסף, נשק וידע. זאת, בזמן שמדינות ערב אכזבו אותנו ולא סייעו לנו".