נתניהו עונה לחמאס: מוכנים לשיח כדי להשיב את החללים והנעדרים

לאחר שמנהיג ארגון הטרור רמז כי הוא נכון להידברות, ממשרד רה"מ נמסר שישראל מוכנה למו"מ לא ישיר כדי להחזיר את השבויים מהרצועה. חמאס: "הכדור במגרש של ישראל ועליה לנקוט צעדים מעשיים"

זמן צפייה: 01:08

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא למנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, להתחיל בשיח באמצעות מתווכים, כדי להשיב את החללים והנעדרים ברצועת עזה. על פי הודעת משרד ראש הממשלה, מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום ומערכת הביטחון ערוכים לפעול כדי לסיים את הסוגייה בעזרת משא ומתן לא ישיר.

בתגובה לקריאת ראש הממשלה מחמאס נמסר כי "יוזמתו של יחיא סינוואר מתבטאת בשחרור מספר אסירים מבוגרים, נשים, חולים וילדים תמורת צעד חיובי בסוגיה מגדודי עז א-דין אלקסאם.
הכדור במגרש של ממשלת ישראל ועליה לנקוט צעדים מעשיים בסוגיית האסירים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה אישרה: ישראל תיכנס לסגר ב-19:00; ממחר ב-15:00 – עוצר

ועדת הקורונה נגד המשך ההסגר: "הנזק הכלכלי יוביל לאובדן חיים"

ריבלין מחק הרישום הפלילי לנער שהתמכר לסמים והפך לחייל מצטיין

רה"מ נתניהו ומנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר
רה"מ נתניהו ומנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר איים סינוואר על ישראל בריאיון בערוץ אל-אקצא, ואמר כי "אם לא ייכנסו מכשירי הנשמה לרצועה, אז ניקח אותם בכוח מישראל ונפסיק לשישה מיליון ישראלים את נשימתם". לדבריו, "אנחנו נוקטים בצעדים הכי קשים, כמו שהשיב ראש ממשלת איטליה לנתניהו כאשר נתניהו שאל אותו מה לעשות". במערכת הביטחון מעריכים כי אם חמאס יאבד שליטה בהתמודדות עם התפרצות הקורונה, לפני הקריסה, הוא יפעל נגד ישראל באמצעות הפגנות ורקטות.

סינוואר נשאל לגבי התנאי של בנט להכניס סיוע לרצועה בתנאי לשחרור השבויים, וענה כי "על בנט לקרוא בספר יחזקאל, פרק 17, ויקרא על מה שמצפה להם". סינוואר המשיך ואיים: "אם לא יהיה לתושבי עזה מה לאכול – אז אנחנו נלמד את בנט ודומיו איך לאכול".

כמו כן, סינוואר נשאל לגבי נושא האסירים הפלסטינים והשיב כי בגלל המצב הפוליטי בישראל אין התקדמות בעניין עיסקה לחילופי שבויים, וכי יש הפסקה בנושא. עוד הבהיר סינוואר: "אמרנו לכל המתווכים בנושא חילופי שבויים כי התחלה של מו"מ לחילופי שבויים מותנית בשחרור משוחררי עסקת שליט שנכלאו מחדש". סינוואר גם הזהיר ואמר כי ישראל תשלם מחיר כבד בעיסקה הבאה לחילופי השבויים. בנוסף, סינוואר חשף כי חמאס מוכן בתור יוזמה הומניטארית בימי משבר הקורונה, לוותר על מספר דברים בנושא חילופי השבויים אם ישראל תשחרר את האסירים הפלסטינים הזקנים.