דיווח: חמאס הגביר את הסיורים שלו על הגדר - ועצר חשוד חמוש

על פי אתר החדשות "אמד", ארגון הטרור השולט ברצועה פרס כוחות נוספים לאורך הגבול על מנת למנוע ניסיונות של חמושים להתקרב לגבול. זאת בעקבות התקריות האלימות האחרונות באזור

זמן צפייה: 00:57

מתיחות בדרום: ארגון הטרור חמאס הגביר את הסיורים שלו על גבול רצועת עזה במטרה למנוע כל ניסיון התקרבות לגדר - כך דווח הבוקר (שלישי) באתר החדשות "אמד". זאת לאחר התקריות האחרונות, בהן מחבלים ניסו לחדור לשטח ישראל כדי לבצע פיגוע. על פי מקורות שונים, מנגנון הביטחון של חמאס עצר חמוש במהלך ניסיון שלו להתקרב אל הגדר.

גורמים יודעי דבר אמרו לאתר כי מנגנון הביטחון השייך לחמאס ברצועת עזה מונע כל ניסיון התקרבות לגדר הגבול. גורם אחר המקורב לחמאס אמר שמנגנון הביטחון של הארגון הגביר את פריסתו לאורך גבול הרצועה. ההחלטה הביטחונית של חמאס מגיעה לאחר שלוש פעולות שבוצעו על ידי חמושים באופן פרטי ושלא על דעת הארגון, שכתוצאה מהן נהרגו שישה פלסטינים.

ביום ראשון נרשמה היתקלות בצפון רצועת עזה, כאשר מחבל חמוש חתך את גדר הרצועה בצפון רצועת עזה, סמוך לבית חאנון, נכנס לישראל - וחוסל על ידי כוח צה"ל. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל. על פי גורמים בעזה, מרואן נאצר בן ה-25 הוא המחבל שנהרג על גדר הגבול.

כתבות נוספות בנושא >>

הפיגוע בגוש עציון: רוח גבית מרצועת עזה – לגדה • פרשנות

רה"מ על סיכול הפיגוע בדרום: "חמאס אחראי לכל תוקפנות מעזה"

צה"ל: "סוכל פיגוע חריג בגודלו – האחריות על חמאס"

Whatsapp Image 2019 08 11 At 0
מרואן נאצר בן ה-25, לטענת גורמים בעזה המחבל שחוסל בגבול הרצועה | צילום: ידיעות מהשטח

האירוע התחיל כאשר תצפיות של צה"ל זיהו את המחבל כאשר הוא מנסה לחתוך את הגדר. למקום הוזנקו כוח של גולני וטנקים של חטיבה שבע, שזיהו את הפלסטיני בשטח ישראל. המחבל פתח בירי לעבר הכוח, שהגיב בירי והרג אותו. בתגובה, טנקים של צה"ל ביצעו ירי לעבר מטרות באזור. גופת המחבל נאספה על ידי החמאס מתוך הרצועה.

ביום שבת לפנות בוקר סיכלו כוחות הביטחון פיגוע בגבול רצועת עזה, בתקרית בה נהרגו ארבעה חמושים מאש צה"ל. לדברי דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי בסביבות השעה ארבע בבוקר זוהתה בעמדות התצפית שבגבול תנועה לכיוון גדר המערכת, ובעקבותיה הוקפץ כוח גולני שהיה באזור. כאשר הגיעה החולייה לאזור דיר אל-בלח, חצה אחד המחבלים את הגדר. המפגעים הספיקו לזרוק רימון וככל הנראה פתחו באש לא מדויקת - וכוח צה"ל השיב באש והרג אותם.

עוד מסר דובר צה"ל כי בכלי החוליה נתפסו כמויות גדולות של רובי קלאצ'ניקוב, ציוד לחיתוך גדרות, חטיפי אנרגיה ותמרים, מטול אר פי ג'י נגד טנקים, מטעני צינור ורימונים. עוד נתפס תיק רפואי, ונבחן כעת אם היה אמור לשמש לעזרה ראשונה או לניסיון חטיפה. "סוכל פה פיגוע גדול מאוד", אמר תא"ל מנליס בשיחה עם כתבים צבאיים. "זה משהו שהוכן בתהליך ארוך ואין סיכוי שמדובר בפעילי כוח ריסון של חמאס. היה להם ציוד לפיגוע", הוסיף. "עדיין לא ידוע אם הוא כוון לאזרחים או חיילים".

הנשק שנתפס עם חוליית המחבלים בגבול רצועת עזה
הנשק שנתפס עם חוליית המחבלים בגבול רצועת עזה | צילום: דובר צה''ל

חמאס, כזכור, סירב לקחת אחריות על התקרית, וטען כי החוליה פעלה על דעת עצמה. דובר חמאס בעזה מסר כי "הכיבוש הישראלי ביצע פשע חדש נגד קבוצת צעירים שזעמו על טרור הכיבוש ועל המצור שהוא מטיל על רצועת עזה. הכיבוש הציוני צריך לשאת בהשלכות המצב של הכעס והלחץ אותו חיים בני עמנו בעזה. המשך פשעי הכיבוש הציוני והמצור העושק על עזה יביא את הצעירים הכועסים לנקוט תגובות נגד הכיבוש על דעת עצמם".