חמאס: אם ישראל לא תאפשר הכנסת ציוד רפואי לעזה – נכריח אותה

בכיר הארגון הצהיר כי לא יאפשרו מצב שבו חולי קורונה ברצועה ימותו בשל מחסור בציוד, אמר שמפועל לחץ על ירושלים בעזרת מתווכים כדי להכניס את שנדרש ואיים: "כל האפשרויות פתוחות"

זמן צפייה: 01:14

בכיר חמאס חליל אל-חיה איים הבוקר (ראשון) על ישראל ואמר כי "אנחנו משאירים בידינו את האפשרות להפעיל 'כלים אחרים' אם לא נצליח לגרום לישראל להיענות לדרישות שלנו לקבל ציוד רפואי שיאפשר לנו להתמודד עם משבר הקורונה".

"רכשנו כ-30 מכונות הנשמה. אנחנו לא נאפשר לאף פלסטיני ברצועה למות מקורונה בשל המצור על הרצועה. אנחנו מפעילים לחץ על ישראל דרך מתווכים כדי לאפשר כניסה של כלים וציוד לעזה", הוסיף הבכיר. "כל האפשרויות פתוחות כדי להכריח את ישראל לאפשר כניסה של ציוד רפואי לעזה".

לעוד כתבות בנושא:

מקורות פלסטיניים: חמאס דורש מכונות הנשמה במסגרת עסקת השבויים

גורם פלסטיני: חמאס מעוניין לסגור עסקה עם ישראל יותר מאי פעם

נתניהו עונה לחמאס: מוכנים לשיח כדי להשיב את החללים והנעדרים

בכיר חמאס, חליל אל-חיה
בכיר חמאס, חליל אל-חיה | צילום: רויטרס

אמש, כזכור, מקורות פלסטינים אמרו לחדשות 13 כי במסגרת עסקת השבויים המסתמנת בין חמאס לישראל, ארגון הטרור דורש מכונות הנשמה וציוד רפואי מתקדם, מישראל או ממדינה שלישית.

עוד דורש הארגון שחרור אסירים עם דם על הידיים כולל אסירי עולם - תנאי שישראל מסרבת לו בשלב זה ומהווה את המכשול העיקרי בעסקה, כך לפי המקורות. בחמאס שולחים מסרים שהם רציניים בנוגע לעסקה אבל זו רק ההתחלה - וצפויים קשיים נוספים בדרך.

בכירי החמאס איסמעיל הנייה מחמוד א-זאהיר
בכירי החמאס איסמעיל הנייה מחמוד א-זאהיר | צילום: רויטרס

שלשום, התייחס יו"ר הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה לראשונה באופן פומבי לאפשרות לעסקה לחילופי שבויים, והצהיר: "בשל הקורונה אנו מוכנים לנהל מו"מ לעסקת חילופי שבויים עם ישראל. אם מנהיגי ישראל רציניים אפשר להגיע לעסקה - אנחנו רציניים. כבר קיבלנו החלטה. לא אדבר בתקשורת על המספרים ומה אנו דורשים. אנו אופטימיים שנצליח להשיג תוצאות טובות בעסקה שכזו, כפי שנחלנו הצלחה בעסקת שליט". את הדברים אמר בריאיון לערוץ טלוויזיה בקטר.

יום לפני כן אמר גורם ישראלי בכיר כי "נוצרה הזדמנות חריגה ונדירה להגיע לעסקת שבויים עם חמאס". בעסקה יוחזרו שני חללי צה"ל, אורון שאול והדר גולדין, וכן שני האזרחים שמוחזקים בידי הארגון - אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.