חמאס על התקרית בגבול: "פשע מתועב - כעס עמנו יתפוצץ על ישראל"

ארגון הטרור התייחס לאירוע שבו נהרגו 3 מחבלים שניסו לחדור לשטח ישראל: "תקרית המשקפת את התנהגותה הפראית של ישראל". הג'יהאד האסלאמי ברך על ניסיון החדירה: "זכותם של הפלסטינים להיאבק"

זמן צפייה: 02:47

מתיחות בדרום: ארגון חמאס הגיב הבוקר (ראשון) לתקרית בגבול רצועת עזה, במהלכה ארבעה מחבלים ניסו לחדור לשטח ישראל – מהם שלושה נהרגו, ואחד נפצע. "ישראל ביצעה פשע מתועב כשהרגה את הצעירים הפלסטינים – דבר המשקף את התנהגותה הפראית", נמסר מארגון הטרור. "הכעס והלחץ של הפלסטינים יתפוצצו בפנים של ישראל אם היא לא תסיר את המצור על עזה ותפסיק את פשעיה ואת הפשיטות החוזרות ונשנות אל מסגד אל-אקצא".

דובר חמאס פוזי ברהום הגיב אף הוא בשם הארגון, ואמר כי "האויב הישראלי סובל ממשברים פוליטיים, ביטחוניים וצבאיים - בשל היכולות של חמאס. הפעולות ההרואיות של העם הפלסטיני בגדה המערבית הביכו את הכיבוש. חמאס לא יסכים בשום אופן שרצועת עזה תהיה הזירה שאליה הכיבוש ייצא את משבריו".

גם הג'יהאד האסלאמי הגיב למקרה, והטיל את האחריות על ישראל. "הצעירים כעסו על הטרור השיטתי ועל התוקפנות המתגברת", נמסר בהודעה ששחרר הארגון. "זו זכותם של הפלסטינים להתקומם ולהיאבק בכל צורות התוקפנות הציונית".

עוד בחדשות 13:

דיווח פלסטיני: לפחות שלושה מחבלים נהרגו בתקרית בגבול הרצועה

תקרית בגבול עזה: צה"ל סיכל חדירת חוליית מחבלים מצפון הרצועה

3 רקטות שוגרו לעבר ישראל – אחת נפלה בחצר בית בשדרות

המחבלים שנהרגו בתקרית בגבול רצועת עזה
המחבלים שנהרגו בתקרית בגבול רצועת עזה

בכלי התקשורת הפלסטינים דווח הבוקר כי לפחות שלושה מחבלים נהרגו בניסיון החדירה לשטח ישראל הלילה. על פי הדיווחים, גופותיהם של מחמוד סמיר א-תראסמי בן 26, מחמוד עאדל אל-ולאידה בן 24 ומחמוד אבו נאמוס בן 27 ופצוע נוסף, שמידת פציעתו לא ידועה, הובאו לבית החולים האינדונזי שברצועה.

בעיתון אל-קודס, היוצא לאור במזרח ירושלים, דווח כי מצבו של המחבל הפצוע הוא קשה. כמו כן, נטען כי ישנם עוד שני מחבלים שלקחו חלק בתקרית וחזרו אל משפחותיהם.

פינוי המחבלים שנפגו בתקרית בסמוך לגדר הרצועה
פינוי המחבלים שנפגו בתקרית בסמוך לגדר הרצועה

בחיפוש ברשתות החברתיות אחר הפרופילים של המחבלים שנהרגו בתקרית ברצועה עולה כי אחד מהם היה משתתף פעיל בהפגנות השבועיות בסמוך לגדר הרצועה. מחבל נוסף העלה לפני יומיים פוסט התומך בפעילים שמנסים לחדור לישראל ונהרגו בתקריות האחרונות. ואילו המחבל השלישי כתב בדף הפייסבוק שלו ביום חמישי כי "אחרי העצב באה שמחה".

בתוך כך, במערכת הביטחון בוחנים אם ירי הרקטות אמש לעבר עוטף עזה היה ניסיון לפעולת הסחה לפעולתם של המחבלים בגבול הרצועה. עוד בוחנים אם חמאס עומד מאחורי האירוע או שמדובר במחבלים שפרשו מארגון הטרור וניסו לבצע פיגועים עצמאיים. נכון לשעה זו, צה"ל לא הגיב על האירוע, ונראה כי ישראל מנסה לדבוק בהסדרה בכל מחיר.

כאמור, אמש סיכל צה"ל ניסיון חדירה של חוליית מחבלים חמושה מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. החוליה, שככל הנראה מנתה חמישה פלסטינים, הגיעה מאזור בית חאנון, ולאחר שזוהתה מתקרבת לגדר, מסוקי קרב וטנקים ירו לעברם, ומנעו מהם לחדור. על פי דיווחים פלסטיניים, שלושה מהמחבלים נהרגו, ואחד נוסף נפצע ופונה לבית חולים בעזה. מנגד, לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל. לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל ביצע גם ירי ארטילרי, ופגע בעמדת תצפית של חמאס בגבול. כמו כן, דווח כי פצצות תאורה רבות נורות באזור צפון הרצועה.

חצר הבית שנפגע מרקטה בשדרות | צילום: מד''א

מוקדם יותר אמש שוגרו שלוש רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, שתיים יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל והשלישית פגעה בחצר בית בשדרות. נגרם נזק כתוצאה מהנפילה, ותושבת הבית כבת 30 ששהתה במרחב המוגן פונתה לבית החולים ברזילי לאחר שלקתה בחרדה. התרעות נשמעו בשדרות, בקיבוצים גבים, ניר עם, מכללת ספיר, ביישוב איבים ובחוות שקמים.

בסך הכול, אנשי מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי לשישה בני אדם, מהם שניים שנחבלו קלות בגפיים במהלך ריצה למרחב מוגן (גבר כבן 40 שנפל מהאופניים החשמליים ואישה שנפלה בביתה) וארבעה נפגעי חרדה, אישה כבת 76 שמפונת לבי"ח ברזילי. שתי נשים כבנות 30 וגבר לא נזקקו לפינוי לבית חולים.