דיווח בעזה: מפקד יחידת הצוללנים של חמאס נמלט לישראל

לפי אתר החדשות "אמד אל-לאעלאם", הבכיר עזב אתמול את הרצועה באמצעות סירה כשברשותו מחשב נייד המכיל חומר רגיש על הארגון. לפי הדיווח, מפקד בכיר נוסף נעצר בחשד ששיתף פעולה עם ישראל

זמן צפייה: 03:12

בכיר ביחידת הצוללנים של גדודי עז א-דין אל-קסאם עזב אתמול את רצועת עזה באמצעות סירה לכיוון ישראל כשבידיו מידע רגיש של חמאס - כך דיווח אתמול (שישי) אתר החדשות הפלסטיני "אמד אל-לאעלאם". זאת לאחר שדיווח ביום חמישי האתר כי פעילים לשעבר בזרוע הצבאית של חמאס נעצרו על ידי משרד הפנים ברצועה לאחר שהצטרפו לדאע"ש ותכננו לפגוע במבנים השייכים למנגנוני הביטחון ברצועה.

האתר דיווח מפי מקורות כי בכיר זה ברח מהרצועה כשברשותו מחשב נייד המכיל מידע רגיש אודות יחידת הצוללנים של חמאס. כמו כן, הוא ברח לכיוון ישראל כשברשותו גם סכומי כסף ומכשירי האזנה שהיו אצלו בזמן שפיקד על יחידת צוללנים זו של חמאס.

חמאס
חמאס | צילום: רויטרס

עוד פורסם באתר חדשות זה כי מפקד אחר בגדודי עז א-דין אל-קסאם, בן 32, נעצר על ידי מנגנוני הביטחון ברצועה לאחר שהואשם בריגול לטובת ישראל משנת 2009. עוד נטען כי מפקד זה פועל במנגנון ביטחון הפנים של חמאס וכי הוא היה אחראי על המערכת האלקטרונית בשכונת שג'אעיה שבעזה – אשר כוללת מצלמות מעקב, רשתות תקשורת פנימיות של גדודי עז א-דין אל-קסאם מתחת לאדמה ורשתות תקשורת אלחוטיות של האירגון.

לפני כשלושה שבועות, צה"ל התיר לפרסום כי כמה שבועות קודם לכן סוכל ניסיון הברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה מהשטח הימי בצפון רצועת סיני. זאת, בפעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של כוחות זרוע הים ושירות הביטחון הכללי בשיתוף אגף המודיעין.

מערך השליטה הימית זיהה כלי שיט חשוד והכווין את לוחמי זרוע הים אליו. לאחר מרדף, נעצר כלי השיט ושני פעילי הטרור שעליו הועברו לחקירת שב"כ. מחקירתם של פעילי הטרור עלה כי אמצעי הלחימה יועדו לשמש את ארגון חמאס. בנוסף, במהלך החקירה עלו פרטים על הברחות חמאס בתווך הימי, פרטים אודות מבריחים, ציוד התעצמות וקשריו לחמאס.

ניסיון הברחת נשק לרצועה
ניסיון הברחת נשק לרצועה

אחד מפעילי הטרור שנתפסו הוא מחמוד בכר, מבריח בכיר העובד עם ארגוני הטרור ברצועת עזה ותפיסתו מהווה הישג מבצעי משמעותי. ב-4 ביוני הוגש נגד מחמוד בכר כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.