בכיר חמאס: "המגעים עם מצרים - על רגיעה שלא תכבול את ידינו"

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, חליל אל-חייה, הכחיש את הפרסומים לפיהם הנייה מקיים מו"מ על רגיעה ארוכת טווח עם ישראל. "לא נפסיק את ההתנגדות לאויב"

זמן צפייה: 01:08

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, חליל אל-חייה, הכחיש את הפרסומים לפיהם מנהיג ארגון הטרור אסמאעיל הנייה מקיים שיחות בקהיר, כדי להגיע להסכם רגיעה ארוך טווח עם ישראל. לדבריו, "הדיבורים על רגיעה לעשר שנים או על הפסקת פעילות ההתנגדות נגד האויב - אינם נכונים".

בריאיון ל"אל-אחבאר" הלבנוני אמר בכיר חמאס כי "צעדות השיבה הן אחת מצורות ההתנגדות בהן אנו מתישים את האויב. הנייה נמצא בקהיר כדי להגיע להסכמה על רגיעה שלא תכבול את ידיה של ההתנגדות, ושום הסכם לא ימנע מאיתנו להגיב על כל תוקפנות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ליברמן: "אופציות האחדות וממשלה צרה ירדו מהפרק"

מדינות אירופה: "איראן מפתחת טילים בליסטיים עם יכולת גרעינית"

"לחצו עלינו לסדר את המספרים": קצין באכ"א על בלוף גיוס החרדים

שיגור של פעילי הג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה לשטח ישראל
שיגור של פעילי הג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה לשטח ישראל | צילום: חדשות 13

כמו כן, הבכיר דחה את הידיעות על מתיחות בין חמאס לג'יהאד האסלאמי, בעקבות סבב הלחימה האחרון ברצועת עזה. "היחסים בין הארגונים עמוקים יותר ממה שחלק מהאנשים חושבים", טען. "בעבר ניהלה הזרוע הצבאית של החמאס סבבים של לחימה לבדה - אין בנינו כל מחלוקת".

אל-חייה התייחס ליכולותיו הצבאיות של ארגון הטרור, ואמר כי "מצבה של הזרוע הצבאית הוא טוב, על אף הקשיים. יש לה רקטות שמאפשרת לה להפציץ ערים גדולות בישראל במשך חודשים בכל מלחמה עתידית".

חליל אל חייה סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס
חליל אל חייה סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס | צילום: חדשות 13

בכיר חמאס גם התייחס לנושא השבויים והנעדרים, אך טען כי "אין כל התפתחות בנושא", ואף ציין כי "כל מה שפורסם בשבועות האחרונים בנושא זה אינו נכון".

אתמול הגיע שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, לסיור בגבול רצועת עזה, זאת ברקע הדיווחים על מאמצים להסדרה בין חמאס לישראל. במסגרת הסיור מפקד אוגדת עזה, תת אלוף אליעזר טולדנו, העביר לו תדריך לאורך הגבול וסקירה על הפרות הסדר שצפוייות להתחדש ביום שישי אחרי שלושה שבועות של שקט. מוקדם יותר, ביקר מלאדנוב גם ברצועת עזה.

בתוך כך, אמש נערכה פגישה בין בכירי הג'יהאד האסלאמי, ובראשם זיאד אל-נחאלה, לבין איסמעיל הנייה ובכירי חמאס נוספים בקהיר. הפגישה ארכה חמש שעות. בפגישה הם דנו בהסלמה האחרונה בה חוסל בהאא אבו אל-עטא, והשניים הדגישו כי הארגונים ימשיכו להיות מתאומים בכל רמה, בעיקר דרך חדר המבצעים המיוחד של הפלגים הפלסטיניים בעזה. לפי הדיווח, השניים דנו גם בהפגנות השבועיות על גדר המערכת סמוך לרצועת עזה, שכזכור לא התקיימו בשבועיים האחרונים בצל השיח על הסכם רגיעה המתגבש מול ישראל.

מקורות במצרים אישרו לאתר "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי השניים אכן דנו אודות הסכם רגיעה ארוך טווח. לדבריהם, ההסלמה האחרונה, שנרשמה כ"ניצחון ישראלי" בדעת הקהל בישראל - היא זו שאפשרה שיח אודות הסכם: "נראה שבישראל בחנו היטב את המצב לפני שהחליטו לחסל את בהאא אבו אל-עטא, הם עשו את זה כדי שזה יראה שהפלגים מסכימים לרגיעה לאחר המכה הקשה שהם ספגו".

המקורות ציינו כי הלך הרוח באזור בתקופה האחרונה מתאים לחתימה על הסכם שכזה, אך סייגו והוסיפו שהשיח הוא לא על הסכם שיביא להסרת המצור על עזה באופן מלא: "ישראל לא תסכים לכך כל עוד הפלגים הפלסטיניים ברצועה מחזיקים בנשק – מדובר בהקלות בלבד".