"יש'ך את הלו"ז?": חמאס פנה ללוחמים בניסיון לסחוט מהם מידע

דובר צה"ל הודיע כי התקבלו דיווחים אודות הודעות שקיבלו חיילים בווטסאפ, מהם עולה כי אנשים בלתי מזוהים ביקשו מלוחמים את לוח הזמנים של הגדוד שבו הם משרתים. "זה ישראל מגדוד 51 אחי"

נסיונות לפנות לחיילים דרך אפלקציית המסרים "וואטסאפ" בשאלות על אימונים ופעילות צה"ל
נסיונות לפנות לחיילים דרך אפלקציית המסרים "וואטסאפ" בשאלות על אימונים ופעילות צה"ל | צילום: חדשות 13

חמאס ניסה בימים האחרונים לסחוט מלוחמי צה"ל מידע סודי, בין היתר אודות לוח הזמנים של הגדוד שבו הם משרתים – כך הודיע הערב (ראשון) דובר צה"ל. הניסיונות נעשו דרך הווטסאפ ורשתות חברתיות נוספות.

בין היתר, פורסמה הודעה שבה ניסה הגורם האלמוני לסחוט מידע מלוחם בגדוד 13 של חטיבת גולני. "מה הולך אחי?", נכתב בהודעה", "ישך את הלוז? למשך השנה?". ההודעה ממספר בלתי מזוהה עוררה את חשדו של הלוחם, שענה בשלילה ומיהר לדווח על כך למפקדיו. במקרה אחר, הזדהה הגורם האלמוני כ"ישראל מגדוד 51", וניסה לסחוט מלוחם אחר בגולני מידע דומה. המקרה אירע גם לחייל בגדוד 809 של חטיבת הצנחנים

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חפץ: יאיר נתניהו צרח – "אלוביץ' לא מספק הסחורה – חרף ההטבות"

"טיפולי המרה הם פשע שנאה": מאות בהפגנת קהילת הלהט"ב נגד פרץ

ברק הסכים לוותר על ראשות המפלגה למען איחוד – פרץ עדיין מהסס

נסיונות לפנות לחיילים דרך אפלקציית המסרים ''וואטסאפ'' בשאלות על אימונים ופעילות צה''ל
נסיונות לפנות לחיילים דרך אפלקציית המסרים ''וואטסאפ'' בשאלות על אימונים ופעילות צה''ל | צילום: חדשות 13

"התקבלו דיווחים אודות פעילות חריגה, בעקבותם צה"ל ביצע מעקב אחר הפעילות", מסר דובר צה"ל. "אנו מודעים לפעולותיו של האויב, עוקבים אחר מאמציו ברשתות החברתיות וקוראים לחיילים ואזרחים להתנהל באופן בטוח ברשת ולהמשיך לנהוג בעירנות ובאחריות".

כידוע, לא מדובר בניסיון ראשון של חמאס להשיג מידע מחיילים באמצעות הרשתות החברתיות. לפני כשנה, חשף צה"ל פעילות דומה במבצע "לב שבור", שהביא להעלאת המודעות בנושא ביטחון מידע בקרב החיילים.