ישראל וחמאס הגיעו להבנות: טרור הבלונים ייפסק, המעברים ייפתחו

לאחר שבועות מתוחים בדרום, הושגה רגיעה והשקט בעוטף יושב. מרחב הדיג ברצועה ייפתח מחדש, וכך גם המעברים כרם שלום וארז. "אם חמאס לא יעמוד בהצהרותיו - ישראל תפעל בהתאם"

זמן צפייה: 00:57

בתום שבועות של מתיחות - הושגו הערב (שני) הבנות בין ישראל לחמאס בתיווך קטארי והוחלט על רגיעה והחזרת השקט בדרום. ממתפ"ש נמסר כי הוחלט על החזרת פעילות המעבר כרם שלום לשגרה החל ממחר, לרבות כניסת דלק. כמו כן, מרחב הדיג ברצועה יוחזר ל-15 מיילים ימיים.

המדיניות האזרחית כלפי רצועת עזה תוחזר לקדמותה, והיא מותנית בהמשך שמירת השקט והיציבות הביטחונית. עוד נמסר: "אם חמאס, שנושא באחריות לנעשה ברצועה, לא יעמוד בהצהרותיו - ישראל תפעל בהתאם".

מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר שחרר הודעה מיוחדת ובה ציין: "לאחר שורה של דיונים ומגעים, שהאחרון שבהם היה עם השגריר הקטרי מחמד אל-עמאדי, הושגו הבנות להכלת ההסלמה ועצירת התוקפנות הציונית נגד עמנו. במסגרת אותם מאמצים נודיע על מספר פרויקטים שישרתו את תושבי רצועת עזה ויקחו חלק בהקלה עליהם בצל גל הקורונה אשר הגיע לרצועת עזה. בהמשך המצב יחזור למצב שהיה לפני ההסלמה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

דיווח פלסטיני: השליח הקטארי השיג התקדמות בשיחות לרגיעה

בדרך להסדרה? השליח הקטארי נכנס לרצועה; מהבוקר – 29 שריפות

יחיא סנוואר ובנימין נתניהו
יחיא סנוואר ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בתוך כך, השגריר הקטארי מחמד אל-עמאדי הודיע על הצלחת המאמצים לחידוש הרגיעה והפסקת המתיחות הביטחונית בעזה. אל-עמאדי ציין כי השיחות שהתקיימו במהלך הימים האחרונים "הניבו פירות", וכי בקרוב יחודשו המאמצים לקידום הפרויקטים שסוכמו במסגרת הבנות הרגיעה.

עוד הוסיף, כי ההכרזה על הגעת הצדדים להסכם התקבלה בתום שיחה שהתקיימה במהלך היום בין שר החוץ הקטארי וראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה. לדבריו, "הנהגת חמאס גילתה אחריות רבה במיוחד נוכח המציאות האזרחית בעזה והתפרצות הקורונה".

השליח הקטארי לעזה, מוחמד אל-עמאדי
השליח הקטארי לעזה, מוחמד אל-עמאדי | צילום: חדשות 13

מקורות בעזה אמרו לחדשות 13 כי "יחידות הבלונים יפסיקו את פעילותם בהדרגה, ההטרדות הליליות לא יחודשו, הפלגים הפלסטינים בעזה מחויבים להבנות הרגיעה עליהן הודיע חמאס".

הוריו של סגן הדר גולדין הגיבו על הפסקת האש עם החמאס ואמרו: "נתניהו עושה שלום תמורת דולרים לחמאס. שוב ממשלת ישראל נכנעת לטרור ומותירה את משפחות הנעדרים והשבויים ללא מענה. הבלון הזה עוד יתפוצץ לנו בפנים".

בד בבד, במהלך היום פרצו 15 שריפות ביישובי העוטף כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה מרצועת עזה. צוותי כיבוי בסיוע צה"ל פעלו במוקדי האש, שרובם בשדות קוצים באזור מועצה אזורית אשכול.