חמאס מאיים בהמשך השיגורים: "לא נהסס להיכנס למערכה"

דובר הארגון האשים את ישראל בהסלמה בדרום, וטען כי היא "נושאת באחריות המלאה לכל ההשלכות". מקור פלסטיני לחדשות 13: "מצרים וקטאר מנסות לתווך בין הצדדים כדי למנוע הסלמה בסופ"ש"

זמן צפייה: 02:56

המתיחות בדרום: דובר חמאס בעזה פאזי ברהום איים הבוקר (שישי) בהמשך שיגור הרקטות לעבר ישראל, ואמר: "אם ההסלמה תימשך - לא נהסס להגן על עמנו בעזה ולהיכנס למערכה". ברהום האשים את ישראל במצב, וטען כי היא "נושאת באחריות המלאה לכל ההשלכות ותוצאות ההסלמה, וגם להפצצת מוצבי ההתנגדות בעזה והמשך המצור בצל התפשטות נגיף הקורונה ברצועה".

"התגובה של ההתנגדות", הוסיף הדובר, "באה במסגרת תגובה ישירה על ההסלמה של הכיבוש והפצצות מוצבי ההתנגדות". בתוך כך, מקור פלסטיני מסר לחדשות 13 כי מצרים וקטאר מתווכות בין הצדדים בניסיון למנוע הסלמה נוספת בסוף השבוע.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תיעוד: החסידים שהצליחו להסתנן לאומן – בצפיפות וללא מסכות

לוין: יצאנו מגדרנו, אבל כחול לבן נשארו אופוזיציה בתוך הממשלה

חשד להתעללות בגן בבאר שבע: גננת ושלוש עובדות נחקרו

תקיפה ברצועת עזה
תקיפה ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב הגיב למתיחות בדרום ואמר כי "מליציות פלסטיניות חייבות להפסיק מיידית את ירי הטילים וחומרי תבערה. מנגד, ישראל חייבת להחזיר את אספקת הדלק מהאו"ם לאזור. תחת הנסיבות האלו - שום תיווך לא יכול לסייע בלעצור את ההסלמה ולעזור לשפר את המצב".

מוקדם יותר הבוקר, שש רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל, זאת לאחר שבמהלך הלילה צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה בתגובה לשיגור בלוני התבערה לעבר יישובי העוטף. הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים או על נזק. בתגובה לכך, חיל האוויר תקף בשנית ברצועה, והפציץ אתר לייצור אמצעי לחימה.

קודם לאזעקות שנשמעו בנחל עוז ובעלומים, כלי טיס ומטוסי קרב תקפו, כאמור, תשתית תת-קרקעית של חמאס וכן עמדה צבאית של הארגון. מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה. אנו רואים בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וערוכים לפעול ככל שיידרש".

שריפה מבלון תבערה
שריפה מבלון תבערה | צילום: חדשות 13

אמש אמר מקור בפלגים הפלסטיניים לערוץ אל-מיאדין כי מאמצי הרגיעה בין ישראל לפלגים נכשלו, וכי בשעות הקרובות פעילי הארגונים "יעבירו מסרים בשטח" לישראל. הגורם טען כי ישראל היא שהכשילה את המגעים, משום שדרשה "שקט תמורת שקט", בעוד חמאס דרש "שקט תמורת הסרת המצור".

הוא איים ואמר כי בידי הפלגים יש את כל האמצעים להסלים את המצב, וכי קיימת אפשרות שתדירות הפרחת בלוני התבערה תוגבר. בהמשך, גורם פלסטיני הכחיש את הדיווחים ומסר כי "התיווך והמאמצים בנושא נמשכים בכל המישורים. עדיין מתקיימים דיונים בנושא ולכן לא ניתן להצביע על כישלון או הצלחת המאמצים".