דיווח פלסטיני: מאמצי הרגיעה בין ישראל לחמאס נכשלו

מקור בפלגים הפלסטיניים אמר לאל-מיאדין כי פעילים "יעבירו מסרים בשטח" שיבהירו את כוונות הארגונים ואיים: "על ישראל להבין המסר לפני שהמצב ידרדר, ייתכן שתוגבר תדירות הפרחת בלוני התבערה"

  השריפה בניר עם כתוצאה מבלוני התבערה
השריפה בניר עם כתוצאה מבלוני התבערה | צילום: חדשות 13

המתיחות בדרום: מקור בפלגים הפלסטיניים אמר הערב (חמישי) לערוץ אל-מיאדין כי מאמצי הרגיעה בין ישראל לפלגים נכשלו, וכי בשעות הקרובות פעילי הארגונים "יעבירו מסרים בשטח" לישראל.

הגורם טען כי ישראל היא שהכשילה את המגעים, משום שדרשה "שקט תמורת שקט", בעוד חמאס דרש "שקט תמורת הסרת המצור". המקור איים ואמר כי בידי הפלגים יש את כל האמצעים להסלים את המצב, וכי קיימת אפשרות שתדירות הפרחת בלוני התבערה תוגבר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

פוענח האונס הקבוצתי באילת: החוקרים הגיעו לכל החשודים

חמישית מהעסקים מזהירים: לא נשרוד יותר מ-3 חודשים בתנאי המשק

אל על תבצע בקרוב טיסה לאיחוד האמירויות – טייסים החלו בהכנות

שריפה מבלון תבערה
שריפה מבלון תבערה | צילום: חדשות 13

בהמשך, גורם פלסטיני הכחיש את הדיווחים ומסר כי "התיווך והמאמצים בנושא נמשכים בכל המישורים. עדיין מתקיימים דיונים בנושא ולכן לא ניתן להצביע על כישלון או הצלחת המאמצים".

משעות הבוקר, צוותי כיבוי, בשיתוף פעולה עם קק"ל, רשות הטבע והגנים וצה"ל, עמלו לכיבוי לפחות 26 שריפות שפרצו בעוטף עזה, באזור המועצות האזוריות שער הנגב, חוף אשקלון ואשכול. רוב השריפות היו קטנות ולא מסוכנות.

אתמול, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו תשתית תת קרקעית של חמאס בדרום רצועת עזה. זאת, בתגובה להמשך הפרחת בלוני ההתבערה משטח הרצועה - שגרמו אתמול לכ-30 שריפות. התקיפה אירעה זמן קצר לאחר שהשליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי נכנס לרצועה עם כספי הסיוע.

שלשום דווח ברשת אל-ערביה כי אל-עמאדי שוחח עם גורמים ישראלים במטרה להקל על פעילות הפרויקטים הקטארים בעזה, מתוך ציפייה שישראל תסכים להכנסת הכסף הקטארי והדלק בלבד לרצועה.

על פי הדיווח, ישראל ביקשה מקטאר לפעול לעצירת ההסלמה ולהתחייב להמשיך להזרים את המענקים באופן חודשי לעזה. עוד דווח כי חמאס דרש מקטאר להמשיך במענקים למשך שלוש השנים הבאות, וכי האו"ם ייקח חלק בפרויקטים הומניטריים וכלכליים ברצועה, בהם בניית תחנת כוח והקמת שני אזורי תעשייה.