אירוע חמור בבונקר הנשק של "נצח יהודה": 48 רימוני יד נגנבו

במהלך ספירת תחמושת בבונקר הנשק שבבסיס בקעות, התגלה היעדרם של עשרות רימונים. היות שלא נמצאו במקום סימני פריצה - החשד הוא כי הדבר נעשה בשיתוף פעולה עם גורם מתוך הבסיס • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:30

אירוע חמור התרחש אתמול (שני) בבונקר הנשק של גדוד 97 בחטיבת כפיר - גדוד הנח"ל החרדי "נצח יהודה". כחלק מספירת התחמושת, בבסיס בקעות שבבקעת הירדן, התגלה כי חסרים 48 רימוני רסס.

מהתחקיר עולה כי הספירה הקודמת בבונקר הנשק התבצעה יומיים קודם לכן. אחראי הבונקר שהה בקורס ולכן לא בוצעה ביומיים הללו ספירה במקומו. היות שלא נמצאו במקום סימני פריצה, החשד הוא כי הדבר נעשה בשיתוף פעולה עם אדם שהייתה לו נגישות לבונקר. החשש הוא שהנשק יגיע לעולם התחתון, שם ישתמשו בו במלחמות החיסולים, או - חמור מכך - לאחד מארגוני הטרור. יש לציין כי גדוד "נצח יהודה" נמצא בימים אלו באזור ג'נין, ולא היה בבסיס.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

פרטים חדשים וסימני שאלה רבים: תיק אונס בת השבע נפתח מחדש

איראן: "בידינו טילים שיכולים לפגוע בנושאות מטוסים בים"

הבית ברחוב מיכ"ל: ביהמ"ש קבע – הנכס יישאר ברשות הדיירות

בסיס גדנ"ע - ארכיון
בסיס צבאי (אילוסטרציה) | צילום: חדשות 13

דובר צה"ל אישר את הפרטים ומסר בתגובה: "אתמול במהלך בדיקה שגרתית בבסיס צבאי במרכז הארץ התגלו חוסרים במחסן תחמושת. המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות הארוע בסיומה יועברו הממצאים לפרקליטות הצבאית".

אירוע זה מצטרף לשורת תקריות שבהן היה מעורב הגדוד בחודשים האחרונים - מהפיגוע הקשה בגבעת אסף שבו נפלו שניים מלוחמי הגדוד, ועד ההסתבכות של לוחמים בפרשת ההתעללות בעצורים פלסטינים - שהתפתחה למשפט צבאי מתוקשר.

בתחילת השבוע אושרה עסקת טיעון אחרונה בפרשת ההתעללות בעצורים פלסטינים, לקצין בדרגת סגן שנאשם בכך שישב ברכב הצבאי בעת שחמשת חייליו התעללו באב ובנו הפלסטינים אולם לא התערב ולא מנע את ההתעללות. הקצין הורשע בעסקה בעבירות של התנהגות שאינה הולמת וחבלה ברשלנות וירצה 60 ימי מאסר בפועל בכלא צבאי. בנוסף, הורד הקצין לדרגת טוראי.

החיילים מנצח יהודה בבית המשפט הצבאי ביפו, ארכיון
החיילים מנצח יהודה בבית המשפט הצבאי ביפו, ארכיון | צילום: חדשות 13

במהלך חודש מארס, במסגרת הסדרי הטיעון שאושרו בבית הדין הצבאי, הורשעו לוחמי הגדוד בהתעללות בפלסטינים. במסגרת עסקאות הטיעון נגזרו על שלושה מלוחמי הגדוד 190 ימי מאסר בגין , על לוחם נוסף נגזרו חמישה חודשי מאסר וחצי, ועל הלוחם החמישי נגזרו שני חודשי מאסר. כולם הורדו לדרגת טוראי ונגזר עליהם גם מאסר על תנאי. לדברי החיילים, שמסרו את גרסתם בפרשה, כאשר עברו עם העצורים הפלסטינים ליד גבעת אסף, שבה נפלו שני חיילי הגדוד, "הכול צף ועלה".

אחד מהלוחמים ביקש מבית הדין לאשר את עסקת הטיעון וסיפר כי הכיר את אחד הנופלים בפיגוע. "פתאום עיכלתי שהוא איננו והחיים ממשיכים", אמר. "הלוויה, מות קרוב שאני חווה, מוות ראשון שאני עומד בהספדים ומכניס את הגופה של חברי לקבר. אחר כך לא לצאת הביתה, אלא להמשיך בפעילות. לזירת הפיגוע הגעתי כמה דקות אחרי שהם נרצחו. במשך כל החודש מאז, היינו בפעילות אינטנסיבית לתפוס את המחבלים. את הרוצח שרצח אותם, בלי היסוס מורידים אותו לרכב, כי זאת המשימה שלנו. ראיתי את המראות, והכול צף ועלה. מדובר באירוע נקודתי שלא מאפיין אותי. אני מתחרט על מה שעשיתי".