מג"ד בגולני שרף דגלים של חיילים ועורר סערה; צה"ל גיבה תפקודו

מפקד הגדוד איתר אביזרים העוברים בין דורות הלוחמים והבעיר אותם. הצעד עורר זעם: "לקחו את גאוות היחידה", אך צה"ל הבהיר כי "הפריטים לא תואמים את נורמות החטיבה" והוסיף כי נמצאו גם סמים

זמן צפייה: 03:50

מפקד גדוד 13 בגולני איתר אצל חייליו דגלים ואביזרים שונים העוברים בין הלוחמים מדור לדור - ושרף אותם. כך פורסם אמש (שישי), כאשר תגובות נזעמות על הצעד נכתבו ברשתות החברתיות. דובר צה"ל התייחס היום לאירוע, גיבה את תפקודו של המפקד והבהיר: "נמצאו שלטים, דגלים ואביזרים נוספים מסוג שאינו תואם את הנורמות שנקבעו, ובכלל זה ארגז המכיל סמים".

"בחטיבה קיים קו ברור המפריד בין מסורות וסמלים המהווים חלק מהווי היחידה, לבין תרבות עבריינית המעודדת חוסר משמעת והשפלות אשר פוגעות במבצעיות הכוחות", נמסר מצה"ל. "באירוע זה, כמו גם באירועים אחרים, יודעים המפקדים להבחין בין השניים ומצופה מהם להגיב ביד קשה למיגור תופעות שכאלו. נדגיש כי המקרה קרה לאחר מספר שיחות שקיים מפקד הגדוד לחייליו בנוגע לכבוד האדם, שוויון וסוג הציוד שבזכותם להחזיק".

הפקיטים שאותרו ע''י מג''ד בגולני
הפקיטים שאותרו ע''י מג''ד בגולני | צילום: עמוד הפייסבוק ''חיילים מצייצים''

מעשיו של המפקד, כאמור, עוררו זעם רב ברשת. באחד הפוסטים שפורסמו בפייסבוק נכתב: "ימים שלמים אנחנו לא רואים את הבית, והכול בשביל לשמור על המדינה שלנו. הדבר היחיד שמחזיק אותנו זה המורל המטורף וגאוות היחידה. דגלים ששמורים אצלנו שלושים שנה, הוא פשוט החליט שלא מתאים לו ושרף אותם".

"במקום שישמח שהפלוגה שלנו מאוחדת, שאין שום מצב בעולם שבפלוגה הזאת חייל יישאר לבד, שישמח שאלה החיילים שלו - מלאים מוטיבציה וחדורי מטרה אך ורק בזכות הגאווה יחידה - מה הוא עושה? לוקח לנו את כל הדברים שלנו. כל מה שעושה לנו טוב ומאחד אותנו", נכתב.
בפוסט נוסף, שפרסמה בת זוג של אחד הלוחמים, נכתב: "היו להם דגלים בפלוגה שהם שמרו 30 שנה, דגלים שהם הכינו בעצמם, שפצורים לנשק עם בולים של הפלוגה, דברים מעור, ועוד ועוד. זה רק מראה כמה הם התגאו בפלוגה שלהם. הם היו מקשטים את הפלוגה בדגלים ובכל מיני סמלים, ועבדו על זה ימים שלמים. היום המג"ד שלהם הגיע לפלוגה, לקח את כל הדברים האלו, ולא השאיר להם דבר".