"רוחנו לא תישבר": השבעת טירוני גולני בכותל לאחר הפיגוע • צפו

חיילי מחזור נובמבר 2019 הושבעו ברחבת הכותל המערבי, לאחר שמחבל דרס 12 מחבריהם. 9 מהפצועים שוחררו. ההערכה במערכת הביטחון: המחבל פעל לבדו. רה"מ: "שאלה של זמן עד שנשים ידינו על המפגע"

זמן צפייה: 00:35

חיילי מחזור נובמבר 2019 מחטיבת גולני הושבעו הלילה (חמישי) בכותל, לאחר ש-12 מחבריהם לחטיבה נפגעו בפיגוע דריסה, אחד מהם במצב קשה. סא"ל סיוון בלוך: "מחבל ניסה לפגוע ברוח עם ישראל וברוח צה"ל, אנו נמשיך את המורשת, נחזק את עצמנו ולא ניתן לו לשבור את הרוח שלנו". מאוחר יותר הגיעו כמה מהלוחמים מבית החולים לטקס ההשבע ברגבים, חלקם על קביים.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2002061708' autoplay='0' credit='' desc='לוחמי גולני שהגיעו מבית החולים לטקס ההשבעה ברגבים' kid='1_avp1pl38' duration='12'']

על פי ההערכה במערכת הביטחון, המחבל פעל בדפוס המפגע הבודד, ללא ארגון טרור מאחוריו. הוא זיהה את לוחמי גולני וככל הנראה ניצל הזדמנות לדרוס אותם, ואז נמלט לעיירה בית ג'אלה שם נטש את רכבו. המצוד של צה"ל ושב"כ אחריו מתרכז כרגע באזור בית לחם.

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח איחולי החלמה לחיילים הפצועים וכתב: "זאת רק שאלה של זמן - ולא הרבה זמן - עד שנשים ידינו על המפגע. הטרור לא יכניע אותנו, אנחנו ננצח".

לכתבות נוספות בנושא >> 

פיגוע הדריסה בי-ם: רכב המחבל אותר סמוך לבית לחם; המצוד נמשך

פיגוע דריסה בירושלים: 12 חיילים נפצעו – אחד מהם קשה

טירוני חטיבת ''גולני'' במסע ההשבעה
טירוני חטיבת ''גולני'' במסע ההשבעה | צילום: דובר צה''ל

כאמור, 12 חיילי גולני שהיו בסיור בעיר לפני השבעתם בכותל נפצעו הלילה מפגיעת רכב ברחוב דוד רמז שסמוך למתחם התחנה בירושלים. אחד מהנפגעים במצב קשה והיתר קל. הם פונו לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים - ותשעה מהם כבר שוחררו. על פי ההערכות, הדורס הבחין בצעירים, האיץ לעברם, דרס אותם מאחור ונמלט רגלית. חלק מהם ניסו להכניס מחסנית על מנת לירות בו, אך לא הספיקו.

בהמשך, אותר רכבו של המחבל החשוד. רכבו נמצא סמוך לבית לחם בעיירה בית ג'אלא, אך כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחריו. במקביל, צה"ל מחרים מצלמות אבטחה מתושבים באזור.

טירוני חטיבת ''גולני'' במסע ההשבעה
טירוני חטיבת ''גולני'' במסע ההשבעה | צילום: דובר צה''ל

אלון שוורץ, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק, מסר כי עדיין נשקפת סכנה לחייל אחד מבין ה-12 שנפגעו בדריסה. החייל נותח הלילה והועבר למחלקה לטיפול נמרץ.

דובר חמאס, חאזם קאסם, התייחס לפיגוע ואמר כי "פעולות ההתנגדות לאורך הגדה המערבית והעימותים של בני עמנו הם תגובה בפועל להכרזת 'עסקת המאה' של טראמפ". דובר נוסף מטעם התנועה, עבד אל לטיף אל קאנוע, הוסיף: "אנו מברכים את בני עמנו המתקוממים בגדה ומברכים על פעולת הדריסה ההרואית בירושלים".