מבצע שומר החומות: צה"ל מכין כוחות למקרה של כניסה קרקעית

בתום היום הרביעי של המבצע הצבאי נגד חמאס, צה"ל נערך לפעולה קרקעית אפשרית • שר הביטחון אישר גיוס 9,000 חיילי מילואים • בצה"ל חפצים להביא הישגים נוספים בימים הקרובים

זמן צפייה: 01:09

מבצע "שומר החומות": הערב (חמישי) נודע כי בתום היום הרביעי של המבצע הצבאי נגד חמאס ברצועת עזה, צה"ל מכין את הכוחות לקראת פעולה קרקעית אפשרית בעזה, כאשר אוגדה 162 (עוצבת הפלדה) החלה את דרכה לכיוון דרום, ובהמשך צפויות להצטרף אליה שלוש חטיבות.

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ חתם הערב על גיוסם של 9,000 חיילי מילואים, בעיקר לצורך עיבוי המפקדות ויחידת ההגנה האווירית. זאת ועוד, חלק מהטנקים שנמצאים ליד הרצועה כבר הוצבו בעמדות על מנת להעביר מסר מאיים לחמאס.

הרס ברצועת עזה, מבצע שומר החומות, תקיפת צה''ל
ההרס בעזה לאחר תקיפות צה''ל

מוקדם יותר הערב, תושבי המועצה האזורית חוף אשקלון נקראו להסתגר בבתיהם מחשש לאירוע ביטחוני בעוטף עזה. יש לציין כי האירוע נגמר והוכרזה חזרה לשגרה.

כתבות נוספות לחדשות 13 >> 

המהומות בערים המעורבות התחדשו: חייל הותקף ביפו – מצבו קשה

נתניהו בלוד: נשתמש במעצרים מנהליים כדי למנוע את הפורענות

עקב מות בן ה-5: תיבחן אפשרות להחליף את כל חלונות הממ"ד בעוטף

כוחות צה''ל בגבול הרצועה
כוחות צה''ל בגבול הרצועה | צילום: רויטרס

עם זאת, לאור ההישגים הטקטיים שהושגו עד כה, בצה"ל רוצים למצוא מנגנון שיאפשר לסיים את מבצע "שומר החומות", אך לצד זאת חפצים להביא הישגים נוספים בימים הקרובים.

מוקדם יותר היום, חיל האוויר תקף שמונה חוליות משגרי נ"ט של חמאס בצפון רצועת עזה, בתוך שעתיים, בזמן שהתכוונו לבצע ירי לעבר שטח ישראל. זאת ועוד, כוח צה"ל הפיל כלי טיס בלתי מאויש שחצה משטח רצועת עזה לשטח ישראל, כאשר כלי הטיס היה במעקב יחידות הבקרה האוויריות מרגע החצייה ועד לרגע הנפילה.

כמו כן, במסגרת גל התקיפות של צה"ל ברצועה, הותקפו ארבע דירות מבצעיות של מפקדים בארגון הטרור חמאס. בין היתר, הותקפה דירה מבצעית של סגן מפקד גדוד ג׳בליה של חמאס בצפון רצועת עזה, ממנה נוהלו התקיפות האחרונות. בנוסף, צה"ל תקף שלוש דירות מבצעיות נוספות, של מפקד פלוגה בגדוד סג'עייה בצפון הרצועה, מפקד פלוגה בשאבורע בצפון הרצועה ומפקד פלוגה בדיר אל באלח במרכז הרצועה. משלוש הדירות נוהלו התקיפות האחרונות ומחלקן תקיפות עבר.

הרס ברצועת עזה, מבצע שומר החומות, תקיפת צה''ל
ההרס בעזה לאחר תקיפות צה''ל

בהמשך לכך, מטוסי קרב של צה"ל תקפו היום מתחם צבאי של מטה המודיעין של חמאס, שבו נכחו עשרות פעילים. זמן קצר לאחר מכן, חיל האוויר תקף את דירתו המבצעית של סאמר אבו-דקה, ראש מערך הכטב"מים של ארגון הטרור חמאס, ששימשה למטרות צבאיות. הדירה נתקפה בעבר במבצע צוק איתן.