בתגובה לירי הרקטות - חיל האוויר תקף בצפון הרצועה

כלי טיס של צה"ל תקפו מתחם צבאי של ארגון חמאס. במהלך התקיפות נשמעו שתי התרעות צבע אדום, ובהמשך נמסר מדובר צה"ל כי מדובר בהתרעות שווא וכי כיפת ברזל ביצעה ניסיון יירוט שלא לצורך

זמן צפייה: 03:22

חיל האוויר תקף הלילה (חמישי) כמה יעדי טרור במתחם צבאי של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה, זאת, בתגובה לירי הקרטות לעבר שטח ישראל אתמול. במקביל, תושבים דיווחו על ירי מקלעים לעבר מטוסי חיל האוויר. במהלך התקיפות נשמעו שתי התרעות צבע אדום, ומאוחר יותר נמסר מדובר צה"ל כי מדובר בהתרעות שווא. עוד נמסר כי כיפת ברזל ביצעה ניסיון יירוט שלא לצורך.

לפי דיווח של סוכנות הידיעות הפלסטינית "קודס נט", עדי ראייה שהיו סמוך למקום התקיפה של צה"ל ציינו כי מטוסי קרב השמידו את המתקן שהותקף לחלוטין. לא דווח על נפגעים מהצד הפלסטיני.

מוקדם יותר אתמול נשמעו אזעקות שווא באזור התעשייה הדרומי באשקלון וכן במושב מבקיעים שבמועצה האזורית חוף אשקלון. כמו כן, צה"ל עצר שני חשודים שחצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה לשטח ישראל. על החשודים נתפסו שלושה סכינים ושני קאטרים והם הועברו לחקירה.

לכתבות נוספות בנושא >>

חמאס לא ביצע את הירי לעוטף – אך ידע עליו ואפשר אותו • פרשנות

אזעקות שווא נשמעו באזור התעשייה באשקלון ובעוטף עזה

בן ה-16 שרקטה נפלה בחניית ביתו: "למרות הכול – לא רוצה לעזוב"

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190911-2340' autoplay='0' credit='דדי פולג' desc='' kid='1_rd9iu524' duration='108'']

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190912-0028' autoplay='0' credit='' desc='דיווחים פלסטיניים על תקיפות צה"ל ברצועה' kid='1_jgppize7' duration='22'']

קודם לכן נורו שלוש רקטות מרצועת עזה לעבר לישראל – רקטה פגעה בחניית בית ביישוב בחוף אשקלון וגרמה לנזק קל למבנה ונפילה אותרה בחממה בקיבוץ במועצה האזורית. לא היו נפגעים, תקפו טנקים של צה"ל שתי עמדות חמאס בצפון רצועת עזה. על פי דיווחים בכלי התקשורת ברצועה, ארבעה בני אדם נפצעו בתקיפה.

דיווחים פלסטיניים על תקיפות צה''ל ברצועהWhatsapp Image 2019 09 11 At 2
דיווחים פלסטיניים על תקיפות צה''ל ברצועה

בתוך כך, על פי דיווחים בתקשורת בעזה, חצו ארבעה פלסטינים את גדר הגבול באזור חאן יונס שבדרום הרצועה. המחבלים הצליחו להרוס חלק מהגדר, לקחו ציוד מתוך עמדת צלפים של צה"ל - ונסוגו לאחר שכוח של צה"ל ירה לעברם. לפי הדיווח, לא היו נפגעים באירוע.

הרקטה שנפלה בתניב
הרקטה שנפלה בתניב | צילום: דניאל חג'בי, חדשות 13

הלילה, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר 15 יעדי טרור של חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה. בין היתר, הותקף אתר צבאי לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי של הכוח הימי ומנהרת טרור התקפית. זאת, לאחר שאמש שוגרו שתי רקטות לעבר אשדוד ואשקלון. במהלך תקיפת צה"ל ברצועה הופעלה אזעקת צבע אדום במושב נתיב העשרה, ולאחר בדיקה התגלה כי מדובר בהתראת שווא.

לאחר הירי, צה"ל הנחה על חזרה לשגרה בכל היישובים, אך בעיריית אשקלון הודיעו על פתיחת מקלטים ברחבי העיר. במקביל, במשטרה הודיעו כי הם מעבים את הכוחות בערים ומסרו כי "אנו ערוכים מבצעית לכל תרחיש וקשובים למען הציבור". ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך התייעצות ביטחונית בקריה עם ראשי מערכת הביטחון.