בתגובה לבלוני הנפץ ולירי על תורן תצפית: צה"ל תקף ברצועה

לאחר שנורתה אש לעבר תורן תצפית ושוגרו צרורות בלוני נפץ לעבר עוטף עזה וקריית גת, צה"ל תקף אמצעי תצפית של חמאס בדרום הרצועה. מוקדם יותר הופעלה אזעקה שלא כתוצאה מירי רקטי ביד מרדכי

זמן צפייה: 00:53

כלי טיס וטנקים של צה"ל תקפו היום (חמישי) אמצעי תצפית לאיסוף מודיעין של חמאס בדרום רצועת עזה. זאת בתגובה לאש שנורתה לעבר תורן תצפית של צה"ל בגבול, וכן בתגובה לבלוני נפץ ששוגרו לעבר יישובי עוטף עזה.

כאמור, מוקדם יותר אותרו בלוני נפץ במועצה האזורית שער הנגב וקרית גת. כמו כן, התפוצץ צרור בלונים במועצה האזורית חוף אשקלון. כמו כן, אזעקה הופעלה בקיבוץ יד מרדכי שבעוטף עזה, כתוצאה מירי שאינו רקטי.

תקיפת מטוסים על מוצב של חמאס בנוסייראת שבמרכז עזה ( אתר שיאהב)
תקיפת מטוסים על מוצב של חמאס בנוסייראת שבמרכז עזה ( אתר שיאהב) | צילום: אתר שיאהב

ביום ראשון כלי טיס של צה"ל תקף עמדה צבאית של חמאס בדרום רצועת עזה. זאת, בתגובה לירי הרקטה והפרחת בלוני הנפץ מרצועת עזה לשטח ישראל מוקדם יותר באותו היום.

דובר צה"ל אישר כי זוהה שיגור לשטח ישראל. כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה ביישומון ובשטח פתוח בלבד. בתוך חבלני המחוז הדרומי של המשטרה ביצעו פיצוץ מבוקר של בלוני הנפץ שאותרו.

בלונים חשודים שאותרו באיזור המועצה האזורית שער הנגב וקרית גת
בלונים חשודים שאותרו באיזור המועצה האזורית שער הנגב וקרית גת | צילום: דוברות המשטרה

זאת, לאחר שביום שבת תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר אתר לייצור אמצעי לחימה ומתחם צבאי של חמאס. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור חמישה צרורות של בלוני נפץ לעבר שטח ישראל.

Iron Dome Anti Missile System Fires Interception Missiles As Rockets Are Launched From Gaza Towards Israel As Seen From The City Of Ashkelon, Israel
רקטות שנורו מרצועת עזה לישראל | צילום: רויטרס

מוקדם יותר באותו יום אותר צרור בלונים, העשוי משקיות, שמחובר אליו מטען נפץ, סמוך למדרשת בן גוריון שברמת הנגב. חבלן של משטרת ישראל הוזעק למקום וניטרל את המטען. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתוך כך, צרור בלונים עם חפץ חשוד אותר בשטחי האש של צאלים, ולאחר מכן נמצא צרור נוסף בנחל הימן, במרחק 60 ק"מ מהרצועה. כמו כן, בלון נפץ אותר בקיבוץ בארי שבעוטף עזה. צרור בלונים נוסף אותר במושב צפרירים שסמוך לירושלים.

ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון, אמר: "הבוקר הגיעו מספר בלוני נפץ לשטח השיפוט של מועצה אזורית נגב. כל הבלונים טופלו על ידי חבלני המשטרה, ואני שמח שהציבור הישראלי מבין שהדרך הכי טובה לנצח את הטרור זה לבוא ולהמשיך לטייל במדבר היפה שלנו, בייחוד בשבת חורפית כל כך יפה".