כוח צה"ל ירה לעבר שני פלסטינים שהניחו מטען ליד גדר הרצועה

לאחר שהשניים זוהו על ידי תצפיתניות בדרום רצועת עזה כשהם מניחים את מטען החבלה, לוחמים שהוקפצו פתחו לעברם באש וחיסלו אותם. הג'יהאד האסלאמי: "פשע ברברי - ננקום את דם השהידים"

זמן צפייה: 00:23

כוח צה"ל פתח הבוקר (ראשון) באש לעבר שני פלסטינים שהתקרבו לגדר המערכת בדרום רצועת עזה צפונית לחאן יונס והניחו מטען. זוהתה פגיעה, והשניים נהרגו. תצפתניות אוגדת עזה זיהו את הנחת המטען. כוח מגדוד חרוב הוקפץ, ירה מנשק קל ושיגר לעברם טיל לאו. בצה"ל מעריכים כי מדובר בחולייה סוררת של הג'יהאד האסלאמי.

לפי דיווחים פלסטינים, צה"ל לא איפשר להוציא את גופות המחבלים מהזירה. דחפור צה"ל נכנס לשטח הפלסטיני בליווי טנק, כדי לקחת את הגופות, בזמן שפלסטינים ניסו לקחת את גופת אחד המחבלים. כוח צה"ל פתח בירי לעבר הפלסטינים, ולבסוף הדחפור הצליח לקחת את גופות שני המחבלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"דקרה 40 פעמים": אישה נאשמת ברצח חברתה בכרמיאל

בהלת הקורונה: ישראל תאסור כניסת נוסעים מיפן ומקוריאה הדרומית

ליברמן: "ראש המוסד ואלוף פיקוד דרום ביקרו לאחרונה בקטאר"

זירת הירי לעבר שני פלסטינים שהניחו מטעם בדרום רצועת עזה | צילום: חדשות 13

הג׳יהאד האסלאמי איים בנקמה על חיסול המחבלים: "הפשע שאירע בחאן יונס ברברי. הידיים שלנו על ההדק והן ינקמו את דם השהידים כמו שנקמו בעבר והפציצו את תל אביב". עוד הוסיף הארגון כי המחבל שנהרג שייך לארגון, וכי שמו מוחמד עלי א-נאעם, בן 27.

דובר חמאס, פוזי ברהום, אמר בתגובה לאירוע כי "הרג הפלסטיני על ידי ישראל וההתעללות בגופתו היא פשע נתעב המתווסף לרשימת הפשעים הכי קשים נגד העם הפלסטיני". עוד נטען בהודעה כי ישראל אחראית על השלכות ותוצאות התקרית והודגש כי "מעשים אלו של ישראל רק מביאים להתעקשות על דרך ההתנגדות על כל דרכיה וצורותיה, יהיו הקורבנות אשר יהיו".

מחמד עלי א-נאעם, מחבל מהג'יהאד האסלאמי שנהרג בתקרית בגבול הרצועה | צילום: חדשות 13

ביום רביעי ירו לוחמי צה"ל לעבר חוליית צלפים של הג'יהאד האסלאמי שירתה מאזור חאן-יונס שבדרום רצועת עזה לעבר כוח צה"ל. אחד היורים נפגע. אין נפגעים לכוחות הביטחון. על פי דיווח פלסטיני, היורה נפצע בינוני ופונה לבית החולים האירופי ברצועה.

אירוע ירי הצלפים התרחש ברקע החלטת מתאם פעולות הממשלה בשטחים להתיר כניסה ל-2,000 סוחרים עזתים והרחבת מרחב הדייג ל-15 מייל ימיים.

אתמול דווח בעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני מפי גורמים יודעי דבר כי כי גופי הביטחון של ארגוני הטרור ברצועת עזה הוציאו הוראות לכל הדרגים הבכירים ולדרגים בשטח מקרב ארגוני הטרור, בדרישה שיישמעו לכללי הבטיחות, ימתנו את התנועות והפעילויות שלהם ויימנוע מכינוסים גדולים. זאת, לדבריהם, מחשש שישראל תבצע חיסולים או תקיפות אוויריות לפני הבחירות.

כמו כן, נטען כי החשש הוא ממקרה דומה לזה שקרה בתחילת מבצע "עופרת יצוקה" בשנת 2008, שבו נהרגו יותר מ-350 שוטרי חמאס בתקיפה אווירית שהחלה את המבצע.

עוד דווח בעיתון כי השליח הקטארי לרצועה, מוחמד אל-עימאדי, שהגיע לרצועה בלילה שבין חמישי לשישי – מסר לחמאס כי חלוקת הכסף הקטארי תתבצע עד לסוף השנה הנוכחית. זאת, לאחר שראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, נפגש לאחרונה עם אמיר קטאר, תמים בן חמד.