פיצוץ נשמע בעוטף כתוצאה משיגור כושל; הרקטה נפלה בשטח הרצועה

מבדיקת צה"ל של הפיצוץ העז שנשמע במועצה אזורית שער הנגב, עולה כי הרקטה שכוונה לעבר ישראל התפוצצה בשטח הפלסטיני. אזעקת צבע אדום לא נשמעה באזור

זמן צפייה: 01:52

 רקטה ששוגרה היום (שבת) מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצה בשטח הרצועה, כתוצאה משיגור כושל. כך עולה מבדיקת צה"ל בעקבות פיצוץ עז שנשמע במועצה אזורית שער הנגב. אזעקת צבע אדום לא הופעלה באזור המועצה.

אתמול הפגינו כ-6,000 פלסטינים בגבול רצועת עזה, ומשרד הביראות הפלסטיני דיווח כי 46 בני אדם נפצעו במהלך העימותים, בהם גם פרמדיקים ועיתונאים. במהלך ההפגנות, בוצע ירי לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר המערכת. לא היו נפגעים ישראלים, אך בעקבות הירי כלי טיס וטנק של צה"ל תקפו שתי עמדות צבאיות של חמאס.

לכתבות נוספות בנושא >> 

צה"ל תקף עמדות חמאס ברצועה; "46 פצועים בעימותים בגבול"

אלוף פיקוד הדרום לתושבי העוטף: "נמשיך להפגין חוסן משותף"

"הגנה טובה יותר": אימון מיוחד למערכות כיפת ברזל ויהלום • צפו

ההפגנות בסמוך לגבול רצועת עזה

כמו כן, במערכת הביטחון השלימו אתמול את ההכנות לקראת חג הפסח ותגברו כוחות, בצל המתיחות בדרום וביהודה ושומרון. החל מיום חמישי בחצות, הטיל צה"ל סגר כללי על השטחים, וסגר את המעברים ברצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי תחילת הסרת הסגר ופתיחת המעברים עתידה להתבצע ביום שבת הבא לאחר החג השני של פסח, בהתאם להארכת המצב. עוד נמסר מדובר צה"ל, כי במהלך הסגר יותר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון.

הפגנות על גדר המערכת בגבול רצועת עזה
הפגנות על גדר המערכת בגבול רצועת עזה | צילום: החדשות 13

בצה"ל נערכו גם לקראת הפגנות יום שישי השבועיות על גדר הרצועה, כבכול סוף שבוע במהלך השנה האחרונה. ההערכה במערכת הביטחון היא שאחר הצהריים יגיעו כ-7,000 מפגינים לאזור שיתעמתו עם כוחות הביטחון, וצה"ל נערך למנוע מהם להיכנס לשטח ישראל.

אתמול בבוקר אותר בחוף הדרומי באשקלון בלון שאליו מחובר חומר נפץ, שנשלח ככל הנראה מרצועת עזה לעבר ישראל. למקום הוזעק חבלן משטרה שנטרל את החפץ. במשטרה בודקים בין היתר אם מדובר בפריט ישן.

בלון נפץ, החוף הדרומי באשקלון
בלון הנפץ שאותר הבוקר בחוף הדרומי באשקלון | צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך פרסמו במשטרה אזהרה לנופשים הרבים הצפויים לפקוד את אתרי הטבע והפארקים בימי הפסח, בצל ריבוי בלוני ועפיפוני הנפץ שנשלחו מעזה במהלך החודשים האחרונים. "במידה והבחנתם בחפץ חשוד, לרבות בלונים ועפיפונים תמימים לכאורה, התרחקו מהמקום והזעיקו את שוטרי וחבלני משטרת ישראל בטלפון 100", נמסר מהמשטרה.