כ-150 רקטות לעבר ישראל; דיווחים בעזה: 20 הרוגים בתקיפות צה"ל

ההסלמה בדרום: המטחים לעבר יישובי העוטף נמשכים כל הזמן. הערכה: סבב הלחימה יימשך כמה ימים. צה"ל: תקפנו עמדות חמאס - שמונה פעילים נפגעו. בכיר בחמאס: אם ישראל תפתח במלחמה - נהיה מוכנים

זמן צפייה: 01:45

ההסלמה בדרום: ירי מטחי הרקטות מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף נמשך כל הערב (שני) כאשר עד כה נורו כ-150 רקטות, בהן השבע שנורו מוקדם יותר לעבר ירושלים, ועשרות מהן יורטו על ידי לוחמי ולוחמות כיפת ברזל. על פי ההערכות, ישראל תגיב בעוצמה שתחייב גם את חמאס להגיב, כך שסבב הלחימה הנוכחי יימשך כמה ימים.

על רקע המצב הביטחוני, עיריות ראשון לציון, חולון, בת ים, רחובות ונס ציונה החליטו שלא לקיים מחר את הלימודים כסדרם. "נכון לרגע זה אנו מעדיפים שלא לקחת הימור על חשבון בטחונם של התושבים, הילדים וצוותי ההוראה שלנו ולא לקיים מחר את הלימודים בערים. מחר בבוקר נקיים הערכת מצב מחודשת בהתאם למצב ההסלמה ונחליט כיצד לפעול". גם במועצה האזורית גזר, באר טוביה ולוד החליטו לבטל את הלימודים מחר. זאת ועוד, במבשרת ציון יחזרו ללמוד באופן מקוון בחלק מהכיתות.

טמיר, כיפת ברזל, הסלמה
טיל טמיר ששוגר ממערכת כיפת ברזל לעבר רקטה מרצועת עזה

בד בבד, צה"ל ממשיך בתקיפות ברצועת עזה. לפי דובר צה"ל, עד כה הותקפו שני משגרי רקטות, שתי עמדות צבאיות ומנהרה התקפית השייכת לארגון, בעוד שמספר פעילי חמאס נהרגו בתקיפה. שמונה פעילי חמאס נפגעו בתקיפות. על פי משרד הבריאות בעזה, יותר מ-20 בני אדם נהרגו בתקיפות, בהם תשעה ילדים. כ-60 בני אדם נפצעו. עוד דווח ברצועה כי בכירי חמאס ירדו למחתרת מחשש לחיסולים של ישראל.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

כתבינו דיווחו מסוללת כיפת ברזל – והופתעו מיירוט פתע • צפו

נתניהו: נגיב בעוצמה רבה – מי שבחר להסלים ירגיש את נחת זרוענו

הנהג מתקרב, הטיל משוגר – והרכב עולה באש: תיעוד ירי הנ"ט

יירוטי רקטות בעוטף עזה
יירוטי רקטות בעוטף עזה

כמו כן, במד"א עדכנו הלילה כי מתחילת אירועי ירי הרקטות ועד לשעה זו, חובשים ופראמדיקים של מטעמם העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים ברזילי וסורוקה 10 נפגעים, בהם גבר בן 49 שנפגע משברי זכוכיות, 2 פצועים קל שנחבלו בדרכם למרחב מוגן ו-7 נפגעי חרדה.

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, צאלח אל-עארורי, אמר הערב כי "ההתנגדות בעזה אומרת לישראל כי ירושלים היא קו אדום שאין לעבור אותו, אנחנו מוכנים להקריב כל דבר למען ירושלים. אין בכוונתינו לפתוח במלחמה, אבל אם ישראל תעשה זאת - נהיה מוכנים, למען ירושלים. בשעות האחרונות ישנן שיחות עם המצרים ועם האו"ם בכדי להרגיע את המצב ולא להגיע להסלמה".

בתוך כך, פיקוד העורף עדכן את ההנחיות לתושבי ישראל. בעוטף עזה, מערב הנגב, מערב לכיש, לכיש, מרכז הנגב ודרום השפלה לא יתקיימו מחר לימודים. באזורים אלו ניתן להגיע לעבודה, בתנאי שקיים בה מרחב מוגן. התקהלויות הוגבלו, עד 10 אנשים בשטח פתוח, ועד 100 במבנה שפועל לפי הנחיות התו הירוק.

בדן ובשפלה ניתן לקיים מסגרת חינוכית ולהגיע לעבודה רק במקומות שבהם יש מרחב מוגן תקני. התקהלויות הוגבלו ל-30 בני אדם בשטח פתוח ו-50 במבנה סגור, אלא אם הוא פועל לפי הנחיות התו הירוק, ובמקרה כזה יכולים לשהות במקום עד 300 אנשים.

תיעוד ירי הקורנט מהרצועה לעבר רכב ישראל
תיעוד ירי הקורנט מהרצועה לעבר רכב ישראל

בתל וברמת גן החליטו לפתוח את המקלטים, למקרה של ירי לעבר המרכז במהלך הלילה. בבית החולים סורוקה שבבאר שבע נפתח חמ"ל חירום ומחלקות לא ממוגנות הועברו לאזורים ממוגנים. במקביל, נערכות הפגנות אלימות ברחבי הארץ, בין היתר ברמלה ובחיפה.