המתיחות בדרום: רקטה נפלה בשטח פתוח בשער הנגב

התרעת צבע אדום נשמעה בקיבוץ כפר עזה, ורקטה התפוצצה בשטחי המועצה האזורית. זאת, לאחר שהלילה נורתה רקטה לעבר העוטף ובתגובה לכך מטוסי קרב תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס

זמן צפייה: 01:20

המתיחות בדרום: רקטה נפלה הערב (חמישי) בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. התרעת צבע אדום נשמעה בקיבוץ כפר עזה שבמועצה.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בעקבות הירי מעזה: "לפנות בוקר אלפי תושבי שדרות רצו לממ"דים, הערב אלו תושבי שער הנגב. אסור שנתייחס למצב הזה כשגרה או גזירת גורל. את המשוואה בעזה חייבים לשנות ולהגיע להכרעה ברורה שתכליתה שקט וביטחון לתושבי הדרום והחזרת הבנים הביתה. נהיה חייבים להכריע-זו מחוייבותנו לאזרחי ישראל".


לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נחשפה תשתית טרור בשטחים – שכמה מחבריה ביצעו את הפיגוע בדולב

דיווח: חמאס מתכנן פיגועים בישראל מאדמת טורקיה – אנקרה מתעלמת

חמאס: סיכלנו ניסיון של ישראל לגייס לשורותיה סוכן סמוי

ההתרעה הגיעה לאחר שבמהלך הלילה נורו שתי רקטות משטח הרצועה לעבר שדרות ושער הנגב - אחת יורטה על ידי כיפת ברזל ואחת התפוצצה בתוך שטח הרצועה. תושבת שדרות נפגעה קל כשרצה למרחב מוגן, ואדם נוסף לקה בחרדה. השניים פונו לבית החולים ברזילי באשקלון. בתגובה לירי, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס בצפון רצועת עזה.

יירוט רקטה ע''י מערכת ''כיפת ברזל'' באשדוד
יירוט רקטה ע''י מערכת ''כיפת ברזל'' באשדוד (ארכיון) | צילום: רויטרס
דובר צה"ל מסר לאחר הירי הלילה כי "חמאס אחראי על הנעשה ברצועה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות כנגד אזרחי ישראל". כמו כן, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע על צמצום מרחב הדיג ברצועה עזה לעשרה מיילים ימיים החל מהבוקר ועד להודעה חדשה.

הפלסטינים דיווחו כי בוצעו ארבע תקיפות אוויריות נגד מוצבים של הזרוע הצבאית של החמאס בצפון מערב העיר עזה, בהם מוצב "בדר" וכי כמה בני אדם נפגעו קל מתקיפות צה"ל, וטופלו בשטח.

תיעוד המחבל החמוש שהתקרב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה
תיעוד המחבל החמוש שהתקרב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה | צילום: דובר צה''ל

כזכור, ביום שלישי ירה כלי טיס לעבר מחבל חמוש שניסה לחדור דרך גדר הגבול בדרום רצועת עזה לישראל, וככל הנראה הרג אותו. תצפיות זיהו את הפלסטיני והזעיקו כוח קרקעי ואת כלי הטיס. לא היו נפגעים בקרב לוחמי צה"ל.

על פי דיווחים פלסטיניים, המחבל הוא עבדאללה אחמד אבו נסר, ולאחר שנורה הוא מת מפצעיו. אחיו, אחמד אבו נסר, נהרג בעבר בניסיון חדירה אחר לשטח ישראל. בצה"ל העריכו כי לא מדובר בפעולה של חמאס.