כ-7,000 פלסטינים הפגינו בגבול הרצועה; "צעיר נהרג ו-63 נפצעו"

משרד הבריאות הפלסטיני בעזה דיווח כי מת מפצעיו מפגין בן 20 שנורה ממזרח לרפיח. המפגינים השליכו לעבר הכוחות בקבוקי תבערה ומטענים מאולתרים, וצה"ל השיב באמצעים לפיזור הפגנות

זמן צפייה: 00:22

כ-7,000 פלסטינים הפגינו היום (שישי) בגבול רצועת עזה. המפגינים השליכו לעבר הכוחות בקבוקי תבערה ומטענים מאולתרים. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על 63 פצועים בדרגות פציעה שונות, 32 מהם מירי חי. צה"ל השיב באמצעים לפיזור הפגנות.

ביום שישי שעבר הפגינו כ-9,200 פלסטינים בגבול רצועת עזה, במסגרת ההפגנות השבועיות. המפגינים יידו אבנים לעבר כוחות צה"ל, וכן השליכו לעברם מטענים ובקבוקי תבערה. צה"ל השיב באמצעים לפיזור הפגנות. משרד הבריאות הפלסטיני בעזה דיווח כי 76 מפגינים נפצעו.

עוד בחדשות 13:

משקפי VR ושולחן תלת-ממדי דיגיטלי: כך נערך צה"ל ללחימה בצפון

נגד בכיר בצה"ל הורשע באונס קצינה ששירתה תחת פיקודו

הרמטכ"ל נזף במפקדי החייל שנפצע ממשחק באבנים: "אווירה מאפשרת"

הפגנות בגבול רצועת עזה
הפגנות בגבול רצועת עזה

אתמול נאם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעצרת הכללית של האו"ם ואמר כי "אנו דוחים את הצהרת החלת הריבונות של נתניהו. אם ממשלה ישראלית כלשהי תבצע צעד כזה - כל ההסכמים ביננו לבין ישראל יהיו מבוטלים. לא משנה אם נתניהו יעשה זאת או מישהו אחר, צעד כזה יביא לביטול ההסכמים". עוד הוסיף אבו מאזן כי "נתניהו סירב לשלוש הזמנות שיזמה רוסיה להיפגש איתנו שוב ולחדש את המו"מ לפתרון שתי המדינות".

כמו כן, הנשיא הפלסטיני הצהיר כי יכריז על בחירות כלליות ברשות הפלסטינית. "ברגע שאשוב מניו יורק לשטחי הרשות הפלסטינית, אכריז מיד על בחירות כלליות בגדה המערבית, ברצועת עזה ובירושלים", אמר.

אבו מאזן פנה לקהילה הבין-לאומית ואמר "מה הייתם עושים אם מישהו היה גוזל מכם את אדמתכם? הגיע הזמן שהקהילה הבינ"ל תיקח אחריות לעצור את התוקפנות וההתעמרות של ישראל. יש ליישם החלטה אחת לפחות שננקטה נגד ישראל במוסד הזה. עלינו להכריז יחדיו על סיום הכיבוש, ולעשות ככל הניתן כדי ליישם זאת בפועל".

אבו מאזן בעצרת האו''ם
אבו מאזן בעצרת האו''ם | צילום: רויטרס

"ישראל אינה מכבדת אף הסכם שחתמה עם הרש"פ", המשיך יו"ר הרשות הפלסטינית לתקוף את המדיניות הישראלית,  "אנו מבקשים מכם לחייב אותה לכבד את הדין הבינ"ל. אנו מבקשים מכם למנוע ממנה לגרש תושבים מבתים, להרוס בתי אזרחים, ולפרסם חוקים גזעניים כמו חוק הלאום - המבחין בין אזרחים במדינה על סמך הגזע, הלאום והדת שלהם".

אבו מאזן התייחס גם להכרה האמריקנית בירושלים בירת ישראל ואמר כי בצעד הזה היא "פגעה ברגשות העם הפלסטיני וברגשות של מיליוני מוסלמים. ירושלים, למרות כל הצעדים הללו, תמשיך להיות הבירה הנצחית של העם הפלסטיני". לסיכום הוא שיבח את השהידים והאסירים של העם הפלסטיני ואמר: "אנו נמשיך להגן על זכויותיהם כפי שעשינו עד כה. אנו נמשיך לשלם את הקצבאות שלהם עד הגרוש האחרון שלנו".